Учитель чи детектив: Як виявляти плагіат у роботах учнів?
Як можна застосовувати ШІ, а що вже буде порушенням правил академічної доброчесності? Як правильно оформити використання такого сучасного інструменту? Учні та вчителі самотужки намагаються із цим розібратися, але часом почуваються безпорадними. Тож ми попросили відповісти на актуальні питання директорку екосистеми освітніх проєктів Unique Hub та співзасновницю методичного центру Unique Method, розробницю навчальних програм і воркбуків Яніну Хіжінську.
Учням бракує конкретики
«Я вже не вчитель, я детектив: тільки й роблю, що перевіряю, чи не зробив завдання штучний інтелект замість дитини». Приблизно такі скарги педагогів нині не рідкість. До того ж вони схожі на різних континентах. Опитування ЮНЕСКО довело, що менш як 10% шкіл і університетів мають інституційні політики або офіційні вказівки щодо використання ШІ. При цьому було перевірено 450 закладів освіти з усіх материків. Брак таких вказівок означає підвищення ризику порушення конфіденційності, застосування неоднакових дисциплінарних стягнень і неефективного впровадження роботи з такими технологіями. |