Оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ- Мистецька освітня галузь (згідно наказу МОН від 02.08.24 №1093)
Бали
ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ
Група1.Пізнання мистецтва,художнє мислення.
Група2.Художньо-творча діяльність,
Мистецька комунікація.
Група3.Емоційний досвід,художньо-естетичне
ставлення.
1
Учень /учениця: описує твір за зразком чи за допомогою запитань вчителя, дає часткові відповіді на прості запитання за змістом почутого / побаченого, припускається помилок
Учень /учениця:
виконує частину завдань за поданим зразком
лише з допомогою вчителя.
Учень / учениця:
виявляє емоційність (словами/рухами) під час
сприймання певних творів мистецтва та/або
мистецької діяльності лише в окремих ситуаціях.
2
Учень / учениця:
описує твір за зразком чи за допомогою запитань
вчителя, дає часткові відповіді на прості запитання за
змістом почутого / побаченого, припускається
незначних помилок.
Учень / учениця:
виконує частину завдань за поданим зразком з
допомогою вчителя.
Учень /учениця:
виявляє емоційність під час сприймання певних
творів мистецтва та/або мистецької діяльності,
використовує прості однотипні фрази.
3
Учень /учениця: описує твір за зразком чи за допомогою запитань вчителя, дає відповіді на прості запитання за змістом почутого / побаченого, припускається незначних помилок.
Учень / учениця: виконує завдання за поданим зразком переважно з допомогою вчителя.
Учень /учениця:
виявляє емоційність під час сприймання творів
мистецтва та/або мистецької діяльності, користується
простими фразами/ реченнями.
4
Учень / учениця: описує (під керівництвом вчителя) твір/явище мистецтва, може пояснити окремі поняття/терміни; комунікує з іншими щодо мистецтва за допомогою вчителя, використовує прості однотипні фрази.
Учень /учениця: виконує завдання за зразком під постійним керівництвом учителя; ситуативно використовує цифрове середовище під керівництвом учителя; періодично долучається до колективної мистецької діяльності, розуміє обов’язки в групі.
Учень / учениця: називає за запропонованим переліком та/або допомогою вчителя емоції від сприймання твору мистецтва та/або мистецької діяльності; пояснює за допомогою вчителя власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ мистецької діяльності простими фразами/ реченнями.
5
Учень / учениця: описує (під керівництвом вчителя) твір/явище мистецтва, пояснює окремі поняття/терміни, припускається незначних помилок; комунікує з іншими щодо мистецтва переважно за допомогою вчителя, використовує прості однотипні фрази, речення.
Учень /учениця: виконує завдання за зразком переважно під керівництвом учителя; ситуативно використовує цифрове середовище під керівництвом учителя; бере участь у колективній мистецькій діяльності, виконує завдання в групі відповідно до своєї ролі.
Учень /учениця: називає за допомогою вчителя емоції від сприймання твору мистецтва та/або мистецької діяльності; пояснює за допомогою вчителя власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ мистецької діяльності простими реченнями.
Учень / учениця: описує (під керівництвом вчителя) твір/ явище мистецтва, пояснює окремі поняття/терміни; комунікує з іншими щодо мистецтва, використовує прості однотипні фрази, речення.
Учень / учениця: виконує завдання за зразком, частково потребує керівництва вчителя; застосовує елементи імпровізації/експериментуваншг, ситуативно використовує цифрове середовище під керівництвом учителя; бере участь у колективній мистецькій діяльності, виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків та своєї ролі.
Учень / учениця; називає емоції переважно за допомогою вчителя від сприймання твору мистецтва та/або мистецької діяльності; пояснює (переважно за допомогою вчителя) власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ мистецької діяльності.
7
Учень /учениця: характеризує твір/явище мистецтва, частково використовує термінологію; наводить деякі приклади зв’язків між мистецтвом І життям бере участь в обговоренні творів мистецтва, висловлює свої думки щодо почутого / побаченого; знаходить з деяких джерел (зокрема цифрових) інформацію про мистецтво.
Учень / учениця: самостійно виконує завдання, імпровізує/експериментує в різних видах мистецтва, обирає способи естетизації середовища; використовує цифрове середовище, але потребує допомоги вчителя; співпрацює з іншими, виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків та своєї ролі.
Учень /учениця: визначає емоції та переживання (власні та втілені у творах Мистецтва); описує власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ художніх образів; вибірково визначає свої уподобання в мистецькій діяльності.
8
Учень / учениця: характеризує твір/явище мистецтва, використовує термінологію; наводить приклади зв’язків між мистецтвом і життям; бере участь в обговоренні творів мистецтва, пояснює свою позицію; знаходить з різних джерел (зокрема цифрових) інформацію про мистецтво.
Учень / учениця: самостійно виконує завдання; імпровізує/експериментує в різних видах мистецтва, обирає способи естетизації середовища; використовує цифрове середовище, але потребує допомоги вчителя; пояснює необхідність дотримання авторського права в процесі художньої комунікації; співпрацює з іншими, виконує частковопошукові художньо-творчі завдання.
Учень /учениця: визначає емоції та переживання (власні та втілені у творах мистецтва), застосовує твори / види діяльності для поліпшення емоційного стану; описує власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ художні образи; визначає свої уподобання в мистецькій діяльності, визначає свої успіхи в мистецтві.
9
Учень/ учениця: характеризує твір/явище мистецтва, вільно використовує термінологію, порівнює художні образи 3 явищами довкілля; наводить переконливі приклади зв’язків між мистецтвом і життям, між різними видами мистецтва бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, пояснює свою позицію; знаходить і відбирає з різних джерел (зокрема цифрових) інформацію про мистецтво.
Учень /учениця: самостійно виконує завдання; Імпровізує/експериментує в різних видах мистецтва, визначає і обирає способи естетизації середовища; використовує цифрові технології для втілення задуму; розуміє важливість дотримання авторського права в процесі художньої комунікації співпрацює з іншими, виконує пошукові художньо-творчі завдання.
Учень /учениця: визначає емоції та переживання (власні та втілені у творах мистецтва); вибірково пояснює вплив творів/творчості на власний емоційний стан; застосовує твори / види діяльності для поліпшення емоційного стану; описує власне емоційне ставлення до твору мистецтва/ інтерпретує художні образи; визначає свої уподобання в мистецькій діяльності, характеризує свої успіхи в мистецтві.
І0
Учень /учениця: аналізує/декодує твір/явище мистецтва, вільно застосовує термінологію, порівнює художні образи з явищами довкілля; наводить аргументовані приклади зв’язків міде мистецтвом і життям, між різними видами мистецтва бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, вислуховує позицію інших, аргументує власну; самостійно знаходить з різних джерел (зокрема цифрових) інформацію, виокремлює необхідну, визначає (під керівництвом вчителя) достовірність джерела інформації.
Учень /учениця: самостійно виконує завдання; пропонує ідеї (зокрема, для естетизації середовища), застосовує здобуті знання й практичні вміння для їх реалізації, презентує результати власної творчості, пояснює свій задум самостійно використовує інформацію (зокрема цифрову) із посиланням на джерело та з дотриманням авторського права; бере участь у художньо-творчій діяльності за власним вибором і вподобанням; взаємодіє в команді.
Учень / учениця: описує вплив певного твору/ творчості на власний емоційний стан, інтерпретує художні образи, пояснює ставлення; визначає свої уподобання в мистецькій діяльності, ОЦІНЮЄ свої успіхи в мистецтві.
11
Учень /учениця: аналізує/декодує твір/явшце мистецтва, вільно застосовує термінологію, порівнює художні образи з явищами довкілля; наводить аргументовані приклади зв’язків між мистецтвом і життям, між різними видами мистецтва бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, вислуховує позицію інших, аргументує власну; самостійно знаходить з різних джерел (зокрема цифрових) і систематизує інформацію, виокремлює необхідну, визначає достовірність джерела інформації.
Учень /учениця: самостійно виконує завдання; пропонує ідеї (зокрема, для естетизації середовища),, реалізує їх самостійно, зокрема з використанням цифрових технологій, міжгалузевих зв’язків; презентує результати власної творчості, пояснює свій задум самостійно використовує інформацію (зокрема цифрову) із посиланням на джерело та з дотриманням авторського права; бере активну участь у художньо-творчій діяльності; конструктивно взаємодіє в команді.
Учень / учениця: вирізняє вплив певного твору/ творчості на власний емоційний стан, наводить приклади; інтерпретує художні образи, пояснює ставлення; визначає свої уподобання в мистецькій діяльності, оцінює свої успіхи в мистецтві.
12
Учень /учениця: аналізує/декодує твір/явище мистецтва, вільно застосовує термінологію, виявляє характерні ознаки, здійснює аналогії між мистецтвом і життям, між різними видами мистецтва; бере активну участь в обговоренні творів мистецтва, вислуховує позицію інших, аргументує власну; самостійно знаходить з різних джерел (зокрема цифрових) інформацію виокремлює необхідну, систематизує і узагальнює її; визначає і пояснює достовірність джерела інформації.
Учень /учениця: обирає відомі способи творення, зокрема медіа формати, виявляє креативність, пропонує ідеї (зокрема, для естетизації середовища), реалізує їх самостійно, зокрема з використанням цифрових технологій, міжгалузевих зав’язків; презентує результати власної творчості, пояснює свій задум самостійно використовує Інформацію (зокрема цифрову) із посиланням на джерело та з дотриманням авторського права; бере активну участь у художньо-творчій діяльності, виявляє ініціативу; конструктивно взаємодіє в команді.
Учень /учениця: вирізняє вплив певного твору/ творчості на зміни у власному емоційному стані, наводить приклади; інтерпретує художні образи, аргументує ставлення; визначає свої уподобання в мистецькій діяльності, критично оцінює свої успіхи в мистецтві, визначає способи самовдосконалення.
На перехресті сильних почуттів,
Де ноти серця стрілися зі словом,
З глибин життя народжений мотив
Пливе на крилах музики і слова.
Приспів.
Пісні слава за ніжність і силу,
Хай летить понад світом вона.
В ній народної вольності крила,
України душа чарівна.
Струмками в річку голоси течуть,
Та без душі вони так мало значать.
А пісню ту далеко й довго чуть,
В якій сміються пристрасті і плачуть.
Приспів.
Тож над землею лийся, пісне, знов,
Сій між людьми краси й добра насіння,
Гнів заколисуй і неси любов
Із покоління в нові покоління.
Приспів.