ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

Статистика


Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Головна » Новини сайту

Кажете, що в українських школах є проблеми з впровадженням сучасних технологій?

Розділіть свій відчай з вчителем інформатики з Гани (Західна Африка). У нього в класі взагалі немає жодного комп'ютера, тому він... намалював детальну копію Microsoft Word на дошці, щоб його учні хоч приблизно уявляли як працюють подібні програми. 

Правду, все-таки, кажуть про те, що посередній учитель розповідає, хороший — пояснює, чудовий — демонструє, а геніальний — надихає!

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 609 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 02.03.2018 | Коментарі (0)

РЕДАКТОР  ·

Стаття містить основні аспекти необхідності впровадження розвиваючого навчання на уроках інформатики. Саме викорастання різних форм і методів навчання допоможуть створити максимально сприятливі умови для прояву та розвитку здібностей і таланту дитини, для її самовизначення і самореалізації.

  • Автор: Ведмідська Наталія Миколаївна
  • Заклад: Прилуцька спеціалізована школа І-ІІІ ст. №6 з поглибленим вивченням інформаційних технологій, вчитель інформатики
  • Тема: Організація розвиваючого навчання на уроках інформатики
  • Спрямування: викладання інформатики

Одним з основних завдань української школи є необхідність виховання творчої особистості, яка володіє творчими уміннями, здатністю вирішувати нестандартні завдання. З цією метою мають бути створені максимально сприятливі умови для прояву та розвитку здібностей і таланту дитини, для самовизначення і самореалізації.

Методична тема, над якою я працюю в школі – «Організація розвиваючого навчання на уроках інформатики».  Сьогодні ця тема актуальна в педагогіці, так як вона має на увазі пошук нестандартних методів навчання, де визнавались би індивідуальні можливості кожної дитини та їх зміни у процесі навчання. Модель розвиваючого навчання розрахована на вдосконалення розумових процесів з урахуванням можливостей кожної дитини.

Моє педагогічне кредо: “Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини”.

Свої уроки інформатики намагаюсь проводити не по стандартному шаблону, практикую різні прийоми, щоб сформувати в дітей критичне, логічне, творче мислення. Постійно намагаюсь використовувати на уроці інноваційні методи навчання, а саме: ігрові технології навчання та роботу в групах. Особливу увагу приділяю створенню проектам, які є цікавими і для самих учнів. Оскільки мій предмет безпосередньо пов’язаний із використанням комп’ютерних технологій, то ж до більшості своїх уроків готую презентації, працюю з інтерактивною дошкою. Під час роботи з інтерактивною дошкою в школі учень засвоює інформацію не тільки через аудіальний та візуальний канали сприйняття, але й через кінестетичний канал, який майже не використовується в сучасній педагогіці. Існує безліч видів і форм роботи, які можна використовувати за допомогою інтерактивних дошок.

Намагаюся використовувати різні прийоми та методи на уроках, серед яких мені найбільше подобаються «Мозковий штурм», «Коло ідей» (Порівняння двох операційних систем Linux і Windows), «Навчаючись учу». Розв’язуючи задачу, даю такі завдання – змінити умову таким чином, щоб вона розв’язувалась іншим способом. Вважаю також корисним перетворення простих задач у складні. Саме такі інноваційні методи сприяють більш високому рівню засвоєння матеріалу учнями.

Мій досвід роботи показує, для того  щоб розвивати пізнавальні здібності, мислення, просторову уяву, фантазію, пам’ять, увагу дітей, вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість, доцільно проводити такі уроки як: урок-змагання; урок-вікторина, урок “круглий стіл”; урок-гру, під час якої використовую розвиваючі ігри, хвилинки-цікавинки, подорож до казки, цікаві ребуси, логічні завдання, головоломки, складання пазлів.

Під час проведення таких нестандартних уроків спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, уважні, працюють із задоволенням.

Якщо взяти до уваги специфіку викладання інформатики в молодших класах, то важливим завданням для вчителя є використання комп’ютера як інструменту для розвитку творчих здібностей учнів. Для цього я використовую такі завдання, як «Склади пазли», «Знайди відмінності», «Половинки», «Склади блок-схему». Проводжу уроки в ігровій діяльності, де часто учні подорожують у казку разом з казковими героями, виконуючи різноманітні завдання.

Якщо це старша школа, то під час уроків я намагаюся до кожного уроку готувати навчальні презентації, використовую різноманітні кросворди, розвиваючі ігри. Для перевірки знань, мені подобається використовувати різноманітні тести. Для того, щоб їх створити, існує на сьогодні багато програм. Пропоную вам ознайомитися і з програмою MyTest. Ця програма зручна в користуванні. Вона допомагає створювати різного типу запитання. Для роботи в цій програмі ви працюєте із трьома файлами. У першому файлі, котрий має назву MyTestEditor ви безпосередньо створюєте свій тест. Другий файл MyTestServer передбачає собою ваш журнал тестування, у якому фіксується прізвище учнів, кількість пройдених питань та бал за тест. І третій файл має назву MyTestStudent, який отримує безпосередньо учень і проходить його.

Як рефлексію, для учнів старших класів,  використовую ство ... Читати далі »

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 814 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 03.02.2018 | Коментарі (0)

Цифровой перекрой образования

К 2030 году существующие модели обучения прекратят существование, а глобальные изменения наступят уже через 5-7 лет.


© СС0 Public Domain

Если разрыв между темпами развития образования и темпами развития экономики продолжит расти, это выльется для России в серьезную социальную проблему, считают эксперты. Каким будет образование завтра, обсудили участники Гайдаровского форума.

На горизонте 5-7 лет цифровая революция полностью перекроит структуру и содержание образования, считает ректор ВШЭ Ярослав Кузьминов.

С одной стороны, системе придется подстроиться под новые требования рынка труда. Перестать пичкать детей фактами, и начать учить их самостоятельно искать информацию, выбирать ту, которой можно доверять, принимать решения, работать в команде, презентовать себя — всему тому, что даже после цифровой революции останется в руках людей.

С другой — образованию придется как-то адаптироваться к проникновению новых технологий. Это может оказаться куда сложнее, и привести к полной структурной перестройке отрасли.

Технологии, с которыми скоро нам всем придется считаться, Кузьминов разделил на четыре направления.

 

 

Первое — самообучающийся искусственный интеллект. По словам эксперта, это уже реальность, но пока еще слишком дорогая. «Однако, по оценкам крупнейших компаний-разработчиков, таких как Google, Microsoft, IBM, у нас осталось всего 5-7 лет до того, как искусственный интеллект окончательно вытеснит бумажный учебник. Он станет доступным и сломает всю методику общеобразовательной школы в подавляющем большинстве стран (очевидно, речь идет об обеспеченных странах). Уже в обозримом будущем учитель не будет знать, задачу решил Петя или его смартфон. Причем, смартфон сможет предложить на выбор несколько вариантов решения, подробно объяснить, что и как он сделал, написать эссе, сочинение. То есть, 70% той рутины, которая есть сегодня в образовательных методичках, „схлопнется“. Школе придется перестраиваться», — отметил Кузьминов.

Искусственный интеллект позволит по-настоящему подстроить программу под каждого. Зашитый в электронный учебник, он сможет разглядеть, в каком виде ребенок лучше воспринимает информацию, что у него получается, а что — нет, над чем нужно поработать подольше.

Второе — онлайн-курсы и модули. В отличие от искусственного интеллекта, они уже существуют и доступны. Кстати, Россия удерживает 5-7% международного онлайн-рынка, наши ведущие вузы в числе лидеров на международных платформах.

Появление онлайн-курсов Кузьминов сравнил с революцией Гуттенберга. «Лекции и интерактивы с лучшими профессорами страны и мира теоретически уже доступны студентам, где бы они ни находились. Причем — недорого», — отметил эксперт.

Онлайн-курсы вытеснят собой рядовых преподавателей, которые не занимаются исследованиями и не претендуют на креатив. Вузы смогут неплохо на этом сэкономить.

Третье — симуляторы и виртуальная реальность. Пока они слишком дороги и применяются в основном в обучении летчиков, но скоро начнут появляться в других сферах. Симуляторы смогут создавать вокруг человека среду. С их помощью можно будет не только поработать на заводском станке, но и попробовать себя в роли портье.

Четвертое — компьютерные игры, которые вскоре тоже придут в образование. Их обучающий элемент, по словам Кузьминова, дает огромные возможности, которые сложно переоценить.

 

 

«Школа никуда не уйдет. Ни одно общество такого не допустит. Но в борьбе с „айчитингом“, когда ответ на любой вопрос, решение любой задачи можно нагуглить, школа должна будет перестроиться на другой формат занятий: учебные проекты или игры, где есть элемент соревнования», — отметил ректор ВШЭ.

По его словам, выход образования в онлайн привлечет в эту сферу новых коммерческих игроков: провайдеры онлайн-курсов, образовательные консультанты и коучи. При этом онлайн-формат выведет новые образовательные элементы из-под государственного регулирования.

Развитие сетевых образовательных платформ приведет к глобализации. «Чисто российского рынка образования не будет уже через пять лет. Через 10 лет тенденция резко усилится. К тому времени с большой вероятностью на рынок выйдет ИИ-переводчик, который будет обеспечи ... Читати далі »

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 604 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 03.02.2018 | Коментарі (0)

Навчання буде направлено на підвищення медіаграмотності і розширення навичок цифрової безпеки.

Ілюстрація REUTERS Корпорація Facebook відкриє в Європі три нових центри, де бажаючі в найближчі два роки зможуть навчатися застосуванню різних інформаційних технологій.

Про це повідомила операційний директор компанії Шеріл Сандберг в бесіді з Reuters. За її словами, центри з'являться в Іспанії, Польщі та Італії.

Читайте також Цукерберг пообіцяв користувачам Facebook більше спілкування з близькими «Є побоювання, що в умовах цифрової революції люди залишаються без уваги, ми обов'язково хочемо інвестувати в розвиток навичок застосування цифрових технологій, щоб у людей були уміння, необхідні для повноцінної участі в цифровій економіці»,- наводить агентство слова Сандберг. Зазначається, що увага буде приділена літнім людям, молоді та біженцям. Навчання буде направлено на підвищення медіаграмотності населення і розширення навичок цифрової безпеки. Також Facebook має намір інвестувати близько $12,2 млн в розробку штучного інтелекту, якою займається структура компанії у Франції. Шеріл Сандберг підкреслила, що Facebook буде вкладати кошти в розвиток як технологій, так і людського потенціалу. Раніше влада ЄС змусила Facebook переглянути податкову політику. Компанія Facebook більше не буде реєструвати всю свою виручку в штаб-квартирі в Ірландії. Соціальна мережа має намір передавати дані про доходи від реклами владі тих країн, де ця виручка генерується. Поки мова йде тільки про країни, де у корпорації є офіси. Повністю перейти на нову схему фінансової звітності компанія планує до середини 2019 року.

Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/science/2357757-facebook-vidkrie-tri-navchalnih-tsentri-v-krajinah-evropi.html

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 109 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 22.01.2018 | Коментарі (0)

Ухвалений Верховною Радою 5 вересня Закон «Про освіту» започатковує масштабні реформи у галузі, яка досі мало змінилася з радянських часів. Власне, і чинний закон про освіту ухвалювали ще в радянські часи – навесні 1991. Відтоді він зазнав безліч змін.

Закон аналізував: Тарас Шамайда

Робота над новим законом тривала понад три роки, а голосування за нього об’єднало всі парламентські партії, крім Опоблоку й «Свободи». Рішення Ради публічно підтримав і президент Порошенко, а отже закон, швидше за все, буде підписаний і набуде чинності. Отже, які зміни відбудуться в освіті?

Мурал на стіні школи №274 в Києві. Автори: Mono Gonzalez та Seth.

1. Не просто знання, а вміння

Від практики напаковування дітей великим обсягом інформації і навчання за принципом «зазубрив – відповів – забув» українська освіта, насамперед шкільна, має перейти до розвитку у дітей компетентностей. Нова українська школа має розвивати у дітей «читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики і приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими».

 

 

Власне, велика частина закладених у законі норм підпорядкована саме цій меті, для досягнення якої закладам освіти, педагогам, батькам і самим здобувачам освіти надається велика свобода дій.

2. Трирівнева 12-річна школа

Діти йтимуть до школи, як правило, у 6-річному, але в будь-якому разі не пізніше 7-річного віку і вчитимуться 12 років.

Середня освіта поділятиметься на початкову (4 роки, 1-4 класи), базову (5 років, 5-9 класи) і профільну (3 роки, 10-12 класи). Починаючи з 5 класу діти вчитимуться в гімназіях, а після закінчення 9 класу продовжуватимуть навчання у ліцеях (закладах старшої або профільної школи) або ж здобуватимуть професійну освіту.

Після закінчення кожного рівня знання учнів перевірятимуть за допомогою державної підсумкової атестації. Після 4 класу це буде моніторинг, а після 9 – повноцінне зовнішнє незалежне оцінювання.

Початкова школа може мати найрізноманітніші форми: один чи кілька класів з учнями одного чи різного віку, з одним або кількома вчителями. Закон також дозволяє роботу початкової школи «в будь-якій іншій формі, яка буде найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до стандарту початкової освіти».

Ліцеї матимуть академічне або професійне спрямування, або ж в одному ліцеї будуть класи різних спрямувань. В академічних ліцеях учні зможуть глибоко підготуватися до вищої освіти, у професійних – здобути середню освіту і, водночас, першу професію. Освіта в них триватиме три роки замість нинішніх двох. Додатковий рік навчання зніме проблему катастрофічної нестачі часу й перевантаження старшокласників у нинішній дворічній старшій школі.

Кожен ліцей буде окремою юридичною особою і, як правило, розміститься в окремому приміщенні. Ліцеї задумані не просто як старші класи звичайної школи, а як окремі заклади. Причому, досить великі, де в кожній паралелі є принаймні по 4-5 класів, кожен зі своєю спеціалізацією. А отже, їх буде значно менше, ніж нинішніх 11-річних шкіл. Відповідно і перехід до таких ліцеїв відбуватиметься не так непомітно як зараз – випускники 9 класів складатимуть ЗНО, і за їх підсумками вступатимуть до обраних ліцеїв на конкурсних засадах.

До інших шкіл дітей зараховуватимуть без конкурсу - за винятком ситуацій, коли заяв на навчання в школі більше, ніж місць (у такому разі пріоритет надаватиметься дітям, які живуть на території обслуговування цієї школи).

Нова система запроваджуватиметься поступово, щоб не сказати дуже повільно. Початкова школа запрацює з 1 вересня 2018 року, базова - з 1 вересня 2022 і профільна – з 1 вересня 2027. Проте закон містить опцію запровадження профільного трирічного навчання й раніше – як в окремих закладах, так і по всій країні. В міністерстві освіти й науки не виключають пришвидшення реформи і введення повноцінної 12-річки вже з 1 вересня 2022-23 років.

Такий варіант можливий, якщо суспільство в перші роки реформи усвідомить її важливість, а освітня й бюджетна системи будуть цілком готові до змін.

3. Професійна освіта

Закінчивши 9 класів, діти зможуть навчатися в професійних коледжах, здобуваючи професію як одночасно зі здобуттям повної вищої освіти, так і без нього.

4. Трирічний бакалаврат і дворічна магістратура

Для отримання диплому бакалавра студенти вчитимуться не чотири, а три роки. Натомість навчання в магістратурі стане довшим і триватиме два роки, зараз - півтора. Вступ у магістратуру здійснюватиметься за підсумками ЗНО.

5. Автономія шкіл і більша свобода вчителя

Заклад освіти може здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти, створювати для цього структурні підрозділи. Тобто, теоретично, може існувати заклад, що об’єднує дитсадок, початкову школу, гімназію, ліцей, університет, професійний коледж і музичну чи художню школу. Треба лише отримати відповідні ліцензії і пройти акредитацію.

Заклади освіти зможуть утворювати з іншими юридичними особами освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання.

Всі заклади освіти – від садочків до університетів – отримають значно більше свободи. Досі (з 2 ... Читати далі »

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 81 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 07.01.2018 | Коментарі (0)

Главные инновации науки и технологий 2017 года Головні інновації науки й технологій 2017 року Greatest science and technology innovations of 2017
Фото: Depositphotos

На порозі новий рік, і ми підбиваємо підсумки. «Дім інновацій» зібрав до одного списку 37 головних технологічних розробок і наукових відкриттів 2017 р.

Штучний інтелект

  1. Лише після того, як гравець у го на ім’я Master здобув у мережевому режимі 60 перемог поспіль над живими супротивниками, компанія Google зізналася, що за псевдонімом ховалася нова версія її програми зі штучним інтелектом. Через півроку програма DeepMind AlphaGo перемогла найкращого у світі гравця в го у трьох із трьох матчів. Таким чином, комп’ютер уперше в історії перевершив людину в грі, де замість прораховування мільйонів комбінацій застосовують творчість.
  2. Університет Альберти (Канада) слідом за Google оголосив про створення DeepStack, програми штучного інтелекту, здатної виграти у професіонала в покер. Ця гра – ще один приклад завдання, в якому важливо не тільки вміння розрахувати ймовірність того чи того результату, а творчість та інтуїція. Цікаво, що самі творці системи ШІ не знають, як вона «думає», коли перемагає супротивника…
  3. Система штучного інтелекту, створювана дослідниками з Північно-Західного університету (США), пройшла стандартний візуальний тест на інтелект. Показники цієї системи виявилися кращими, ніж у 75% дорослих американців.

Гаджети й комерційні технологічні новинки

  1. Інноваційна екосистема безпеки для будинку Nest Secure складається, по-перше, із власне системи безпеки з обмеженням доступу через мобільний додаток чи брелок (з його допомогою задають проміжок часу, коли конкретним брелоком можна відчинити двері). Крім того, до екосистеми входять камери Nest Cam IQ, які в разі вторгнення надішлють сповіщення на смартфон. За допомогою програмного забезпечення Nest Aware камера може розпізнати обличчя і попередити вас, що побачила в будинку незнайомця. І, подібно до дверного дзвінка Nest Hello, тут є зворотний зв’язок: через камеру можна віддалено поговорити з тим, хто стоїть біля неї або ж під дверима. Ба більше, можна завчасно заготовити кілька варіантів відповіді для різних людей.
  2. Робот Jibo, у створенні якого брала участь львівська компанія розробників Waverley Software, – набагато просунутіший, ніж випущені раніше «персональні помічники» Amazon Echo і Google Home. Це не просто динамік, що реагує на голос і дає відповіді, – це автономний пристрій з набором комунікативних можливостей, який інтегрується в систему «розумний будинок». Робот може рухатися, виражати емоції за допомогою жестів та мімічних зображень на екрані; він упізнає з обличчя членів родини, здатний робити фотографії, забезпечувати відеоконференцзв’язок, і це ще не все.
  3. Окуляри eSight 3, які допомагають бачити незрячим людям, оснащено камерами, відеопроцесором і двома окулярами. Вони відображають оброблене потокове стереовідео, яке знімають камери спереду, на двох яскравих моніторах, розташованих перед очима. Таким чином люди, які в звичайних умовах не бачать, можуть роздивитися навколишній світ і навіть читати.

Інформаційні технології та комунікації

  1. Створення повноцінного квантового комп’ютера допоможе радикально просунутися у розв’язанні таких прикладних завдань, як прогнозування погоди, моделювання хімічних реакцій, оцінювання фінансових ринків тощо, на котрі наявним комп’ютерам і алгоритмам бракує сил. Цього року відбулися серйозні прориви і в цій галузі. Зокрема, квантовий комп’ютер з 50 кубітами створено IBM. Крім того, компанія планує випускати комерційні універсальні квантові обчислювальні системи в рамках ініціативи IBM Q.
  2. Щоб комп’ютер міг ефективно працювати, потрібен не тільки процесор, а цілий набір пристроїв. І от співробітники Каліфорнійського технологічного інституту (США) створили мікропроцесор квантової пам’яті: в його кубітах у вигляді світла можуть зберігатися дані. Крім того, фахівці з Віденського університет ... Читати далі »
Категорія: Новини сайту | Переглядів: 83 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 06.01.2018 | Коментарі (0)

« 1 2 3 4 5 6 »

Категорії розділу

Цитата дня [93]
Новини сайту [52]

Вхід на сайт

Календар

«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Пошук

Архів записів

СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Профспілка
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №1
  • ЗОШ №3
  • ЗОШ №5
  • Гімназія ім.Т.Г.Шевченка
  • ЗОШ №7
  • ЗОШ №9
  • НВК «Гелікон»
  • СК MuayThai Миргород
  • Shkola
  • Методичний портал
  • Педагогічна преса
  • Освіта.ua