ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » ІНФОРМАТИКА » Інтернет та Безпека

    Безпечна робота в Інтернеті
    10.02.2018, 14:56

    Зараз важко уявити життя сучасної людини без Інтернету. Ми знаємо, що Інтернет допомагає в навчанні, побуті, під час дозвілля. Але не можна забувати про безпеку під час роботи в Інтернеті.

    • Автор: Домашенко Ольга Василівна
    • Заклад: Новоекономічна ЗОШ І-ІІІ ступенів Покровської районної ради Донецької області, вчитель інформатики
    • Тема: Безпечна робота в Інтернеті
    • Спрямування: інформатика 3 клас
    • Мета:
    • навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чекати під час роботи в Інтернеті; вчити уникати цих небезпек; розрізняти дитячу інформацію та інформацію для дорослих;
    • розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, увагу;
    • виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

    Тип уроку: засвоєння нових знань

    Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, робочий зошит («Сходинки до інформатики» Г.В. Ломаковська, Київ, «Освіта», 2016 р.), зображення комп’ютерів, сонечка, хмарок, блискавки, буклети.

    Хід уроку

    І.  Організаційний момент.

    В кабінеті інформатики вітаю,

    Дня вам доброго бажаю!

    Цей чудовий, гарний клас

    Вже давно чекає вас.

    Біля парт ви станьте чемно,

    Хай мине час недаремно.

    Міні-конкурс на найакуратнішу парту.

    Сьогодні на уроці за правильні відповіді ви будете отримувати картки, з зображенням ком’ютера. Хто збере найбільшу кількість таких карток, буде призначений «найкращим знавцем інформатики» сьогоднішнього уроку. Першу картку отримують учні, робочі місця яких найакуратніші. Оцінюється наявність усіх  необхідних для навчання предметів, відсутність зайвих предметів та акуратність їх розташування.

    ІІ. Актуалізація опорних знань

    Хвилинка гімнастики розуму (див презентацію)

     розгадати ребус:

    Оголошую «мозковий штурм»

    • Що таке безпека? (Це стан, при якому ніщо нікому не загрожує)
    • Що таке Інтернет? (Це всесвітня комп’ютерна мережа)
    • Як ці два слова можна пов’язати між собою?

    Отже, сьогодні мова піде про безпеку в мережі Інтернет

    Вправа «Стежинка безпеки»

    • Давайте спробуємо викласти «стежинку  безпеки». Для цього потрібно згадати правила  поведінки в комп’ютерному класі. Станьте в один ряд. Одне назване вами правило дозволяє зробити крок вперед. Найбільш обізнані «прокладають» собі шлях до робочого місця і отримують картки, з зображенням ком’ютера.

    ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

    «А чи знаєте ви, що…»

    Дослідження  учених  виявило, що неважливо, у якому порядку розташовані букви в слові. Головне, щоб перша і остання букви  були на своїх місцях. Ми можемо  прочитати  цей текст без проблем. Давайте перевіримо, прочитавши, що написано на дошці. Як ви бачите, всі букви переплутались.

    (Сгоьонді на уцроі іфонрмакити  ми бумедо вичвати бзекепу в мрежеі Ітенрент. Бдуьте ужвнаі! Ця іфонмріцая вам здонабиьтся у мйабтуноьму).

    Сьогодні на уроці інформатики, будемо вивчати безпеку в мережі Інтернет. Будьте уважні! Ця інформація вам знадобиться у майбутньому,  допоможе вільно й безпечно мандрувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.

    ІV. Вивчення нового матеріалу

    Пояснення з елементами демонстрування презентації

    • Зараз важко уявити життя сучасної людини без Інтернету. Ти вже знаєш, що Інтернет допомагає в навчанні, побуті, під час дозвілля. Але не можна забувати про безпеку під час роботи в Інтернеті. Отже, працюючи в Інтернеті, слід дотримуватись певних правил. Пропоную уважно продивитися мультфільм «Найжахливіший день Петрика» https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4
    • А тепер давайте обговоримо, як треба поводити себе в мережі, щоб не зашкодити собі та своїй родині (Можливі наступні відповіді дітей):
    1. Завжди треба запитувати батьків або вчителя про те, чого не розуміємо в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні.
    2. Перш ніж потоваришувати з кимось у мережі Інтернет, треба запитати у батьків або вчителя, як безпечно спілкуватись у мережі.
    3. Не можна зустрічатися без батьків  з новими знайомими,  з якими  спілкуєтеся через  Інтернеті. Люди можуть бути різними: в електронному спілкуванні і під час реальної зустрічі.
    4. Ніколи не треба розповідати незнайомим людям, де ви живете, де навчаєтеся. Не повідомляйте свій номер телефону. Про це можуть знати тільки друзі та родина!
    5. Не можна надсилати незнайомим людям фотографії та знімки своєї сім’ї та друзів. Вони можуть використати їх так, що це зашкодить вам або вашим близьким.
    6. Якщо  хочемо  зберегти на власному комп’ютері картинку або мелодію, але вас просять надіслати SMS, — треба звернутися до батьків  з проханням перевірити цей номер, щоб упевнитись у його безпечності.

    V. Фізкультхвилинка

    Щоб ніколи не хворіти, треба вправи вам робити.

    Із-за парт швиденько встали, спинки гарно розрівняли,

    На носочки піднялись і до сонця потяглись.

    Руки разом опустили і швидесенько присіли.

    Потім встали, руки в боки, всі красиво робим кроки.

    Назад – вперед прогнулись добре. Не будим мати ми хвороби!

    Тихо сіли на стільці, я скажу вам : «Молодці!»

    VІІ. Формування вмінь та навичок

    Робота за комп’ютером

    • Інструктаж учителя.
    • Робота з зошитом. Стор 30 впр 1, 2
    • Практична робота за комп’ютерами.

    Пропоную вам розбитися  на пари та  відвідати Web-сторінки, адреси яких знаходяться на робочому столі комп’ютера у файлі під назвою «». Познайомтеся з інформацією цих  ресурсів. […]

    • Вправа для очей

    Щоб відпочили оченятка,
    Потрібна зараз їм зарядка.
    Очі щільно ми закрили –
    Це один, два, три, чотири.
    Потім ширше розкриваєм,
    Вдалині щось роглядаєм.
    І поки ми розглядали
    До шести порахували.
    Щоб очі наші відпочили,
    Робим це разів чотири.

    VІ. Засвоєння нових знань

    Гра «Знайди помилку»

    Я буду проговорювати правила безпечної роботи в Інтернеті, роблячи малопомітні помилки, а ви (учні) повинні вказати на них.

    1. Не можна без дозволу батьків давати особисту інформацію: номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи. Можна тільки домашню адресу. (Адресу також не можна)
    2. Не давати нікому крім батьків свої паролі, тільки найближчим друзям. (І друзям не потрібно)
    3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в місці, де вас ніхто не побачить. (В громадських місцях і тільки з батьками)
    4. Якщо треба зберегти на власному комп’ютері картинку або мелодію, але просять надіслати SMS, — поспішай! (Ні! Треба попросити батьків перевірити цей номер, щоб упевнитись у його безпечності).

    VIII Рефлексія

    Прийом «Сонечко».

    Прошу вас  закінчити речення: «Мій настрій сьогодні як…» Пропоную  відповіді: сонечко, хмаринка з дощем, хмаринка, грім і блискавка. На дошці ви бачите  середину сонця, кожен з вас отримує  хмари, хмаринки, промінчики. Кому з вас сподобалася робота на уроці, закріплять до серединки сонця жовті промінчики, а ті, хто незадоволений собою на уроці, закривають промінчики хмаринками. А я зроблю висновок, враховуючи отриману «сонячну» картинку.

    IX. Підбиття підсумків

    І останнє питання, діти,  для вас на сьогодні. У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому? (Можливі відповіді дітей: як леопард (швидкий), як лисиця (хитрий), як  песик (розумний), як дикий кабан (небезпечний))

    Сподіваюсь, що враженнями від сьогоднішнього спілкування ви обов’язково поділитесь з батьками. А щоб не забули правила користування Інтернетом, отримайте ці пам’ятки.

    Давайте підрахуємо кількість отриманих карток і визначимо «найкращого знавця інформатики» сьогоднішнього уроку.

    Х. Домашнє завдання.

    Розповісти батькам, бабусям, дідусям, братикам та сестричкам про все, що дізналися на уроці. Для бажаючих скласти віршик або казку про безпеку в Інтернеті.

    Опубліковано фрагмент. Переглянути повністю та завантажити (Як завантажити) можна за посиланням:

    Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №18-351 від 03.02.2018рокуВідповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу.

    Категорія: Інтернет та Безпека | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 182 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Історія комп’ютера [180]
    Комп’ютер і здоров’я [47]
    Апаратне та програмне забезпечення [57]
    Клавіатура [28]
    Перші кроки [10]
    ОС [28]
    Android [3]
    Служби Інтернету [37]
    Інтернет та Безпека [164]
    Основи інформаційної безпеки [9]
    OpenOffice [0]
    Office 365 [1]
    Microsoft Office [8]
    Текстовий процесор [29]
    Комп’ютерні презентації [44]
    Скрайбінг [8]
    Movie Maker [7]
    Табличний процесор [65]
    СУБД [15]
    Документообіг [3]
    Основи веб розробки [1]
    Основи інформаційної безпеки [3]
    ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ [51]
    Цифрова та медіаграмотність [8]
    Google для навчання [87]
    Google Drive [21]
    Google Презентації [11]
    Google таблиці [12]
    Формы Google [7]
    Google фото [4]
    Пошта Gmail [24]
    Google Plus [5]
    Google sites / Сайти WordPress /... [27]
    Google малюнки [35]
    Google Classroom [12]
    Google Keep [3]
    Blogger від Google [3]
    Google Maps [1]
    YouTube відеохостінг [35]
    Інформаційні технології у навчанні [3]
    ThingLink [4]
    Астрономія - Готові плакати [1]
    Інформатика - Готові плакати [5]
    Онлайн-сервіси [2]
    SlideShare [1]
    SvitPPT [2]
    MyShared [2]
    Астрономія - Готові презентації [0]
    Ментальні карти в навчальному процесі [16]
    Ментальні карти [14]
    MindМeister [6]
    XMind [3]
    Стрічка часу [16]
    Архівація даних [2]
    Комп’ютерна графіка [50]
    Графічні редактори [57]
    Macromedia Flash [2]
    VideoScribe [3]
    Photoshop [34]
    GeoGebra [1]
    Алгоритмізація та програмування [57]
    Scratch [208]
    Робототехніка [2]
    Lazarus [16]
    Python [91]
    Delphi [6]
    HTML [28]
    Створення сайтів [8]
    Створення сайтів на uCoz [10]
    Довідники [1]
    Facebook [10]
    Відеоредактори [5]
    SketchUp - моделювання [1]
    Веб-технології [1]
    Інтернет речей [1]
    Комп'ютерне моделювання [7]
    Inkscape [1]
    Сторителлинг [1]
    Хмара слів [4]
    Інфографіка [8]
    Canva [14]
    Документообіг [0]
    learningapps.org [1]
    Робототехніка [0]
    ШІ [45]
    Replit [4]
    Бобер [2]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7