ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » АСТРОНОМІЯ » 1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення

    Людина, яка зрушила Землю: наукова революція Mikołajа Kopernikа (продовження)
    13.05.2018, 20:11

    "Небесні сфери"

    Монографія Коперника - це надзвичайно спеціалізована праця, з великою кількістю креслень, формул і таблиць. Часто кажуть, що у Коперника все планети ходять навколо Сонця по правильним колам, але це невірно. Коперник все ж зберіг епіцикли - правда, куди меншого радіуса, ніж Птолемєєвські. Якби було інакше, його модель не годилася б для складання планетних таблиць, адже в дійсності планети рухаються по еліпсам. За допомогою міні-епіциклів Коперник перетворив планетні траєкторії з кіл в овали, параметри яких набагато легше підігнати до даних спостережень.

    Чому ж Коперник не додумався до еліпсів? Він цілком володів теорією конічних перетинів (це еліпси, параболи і гіперболи), досконало розроблену великим античним математиком і астрономом Аполлонієм з Перга (до речі, саме цей вчений ввів в обіг поняття епіцикли і деференти). Але для розсуду орбітальної еліптичності Копернику необхідно було знати кутові координати планет з помилкою, що не перевищує три-чотири кутові хвилини, а подібна точність стала досяжна лише в останній чверті XVI століття завдяки багаторічним працям великого данського астронома Тихо Браге (до слова, саме він назвав перший рукопис Коперника «Малим коментарем»). Результати, отримані Браге, дозволили Йогану Кеплеру відкрити три закони руху планет, які називають його ім'ям.

    Космос Коперника обмежений зовнішньою сферичною оболонкою, на якій розташовані нерухомі зірки. У цьому плані він не розходиться з Птолемеєм, космос якого теж кінцевий. Крім того, модель Коперника, строго кажучи, не можна вважати геліоцентричною, оскільки Сонце він розташував не в самому центрі світу, а поблизу нього. Якщо гнатися за термінологічної точністю, таку систему слід називати геліостатичною, оскільки Сонце у Коперника нерухоме.

    Відповідно до першого закону Кеплера, кожна планета рухається по еліпсу, в одному з фокусів якого знаходиться Сонце. У фокусі - але не центрі, який лежить на перетині великої і малої півосей еліпса! Таким чином, і тут не можна говорити про стовідсотковий геліоцентризм.

    Продовження буде...

    Джерело: www.popmech.ru/

    Категорія: 1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 154 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Ц І К А В Е. Астрономія [260]
    1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення [38]
    Предмет астрономії. Її розвиток і значення в житті суспільства. Короткий огляд об'єктів дослідження в астрономії. Визначення астрономії як фундаментальної науки, яка вивчає об'єкти Всесвіту. Коротка історія астрономії. Значення астрономії у формуванні світогляду людини.
    2. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері [26]
    2. Небесна сфера. Точки і лінії на ній. Сузір'я. Зоряні карти.
    3. Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил [54]
    Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил. Кульмінації. Добовий рух Сонця. Вимірювання часу.
    4. Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення [67]
    Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення. Календар
    5. Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи [36]
    Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи: оптичні, радіотелескопи, телескопи з прийому виромінювання в інших діапазонах. Астрономічні обсерваторії.
    6. Наша планетна система [214]
    Земля і Місяць як небесні тіла. Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс та його супутники. Планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) та їх супутники.
    7. Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити [47]
    Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити. Формування планетної системи.
    8. Сонце - найближча зоря [62]
    Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Джерела його енергії. Будова Сонячної атмосфери. Прояви сонячної активності, її вплив на атмосферу Землі.
    9. Зорі. Еволюція зір [46]
    Зорі - основні об'єкти Всесвіту. Основні характеристики зір: температура, світність, радіус, маса, їх взаємозв'язок. Подвійні зорі. Фізично змінні зорі. Внутрішня будова і джерела енергії зір. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні дірки
    10. Наша Галактика. Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті [61]
    Наша Галактика. Молочний шлях. Місце Сонця в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Будова і еволюція Всесвіту. Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. Походження і розвиток Всесвіту. Життя у Всесвіті. Що таке життя? Земля - колиска життя. Імовірність існування життя на інших планетах. Людина у Всесвіті. Антропний принцип. Проблема існування інших всесвітів
    11. Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу. [75]
    Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу...
    Тести [4]
    Найбільш ефективним способом визначення навчальних досягнень учнів є тест — система спеціальних завдань для виявлення факту за¬своєння певних видів навчальної діяльності.
    Критерії оцінювання навчальних досягнень [1]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7