ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 1
    Користувачів: 1
    SvetlanaCh

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » АСТРОНОМІЯ » Ц І К А В Е. Астрономія

    Що? Де? Коли? Інтелектуальна гра для знавців Космосу
    22.07.2018, 08:27

    Джерело: http://journal.osnova.com.ua/article/68629

    О. М. Мирна, вихователь ГПД, учитель початкових класів, спеціаліст ІІ категорії, ліцей № 4, м. Кременчук, Полтавська обл.

    Ведуча

    Хто не любить сумувати

    Та не любить нудьгувати,

    Тих турнір до себе кличе

    В гру веселую зіграти.

    Ведучий

    Розум, спритність показати,

    Дружбу, вірність доказати.

    Ведуча. Сьогодні за ігровими столиками — 2 команди по 6 чоловік. Вони грають проти учнів школи.

    Звучить музика.

    Ведучий відрекомендовує кожного гравця, які по черзі сідають за ігровий стіл. Останнім відрекомендовують капітана команди. Ведуча нагадує правила гри.

     

    І тур

    • І раунд

    — Шановні знавці! Яку планету іноді називають «Червоною планетою»? Чому? (Марс.)

    • ІІ раунд

    — Шановні ерудити! Який герой давньогрецької міфології піднявся разом із сином Ікаром над землею за допомогою створеного ним же літального апарату? (Дедал.)

    • III раунд

    — Шановні знавці! Що сказав Ю. Гагарін перед стартом? («Поїхали!»)

    • IV раунд

    — Шановні знатоки! Назвіть сузір’я — міфічну тварину. (Єдиноріг.)

     

    Учень

    За слоем Хивсайда, за легкою пылью

    Земной атмосферы безмолвье звучит.

    Холодная вечность, дремучие крылья

    Расправив в мирах, беспредельно парит.

    Планеты плывут по орбитам с шуршаньем,

    И где-то кометы, хвосты распустив,

    Летят по путям громовым мирозданья,

    Маршруты, как шпаги стальные, скрестив.

    Дороги еще не изведаны эти,

    Но время идет непреклонной судьбы,

    Придет человек — от планеты к планете

    Протянутся вдаль верстовые столбы.

    Сергей Орлов

    II тур

    • І раунд

    — Шановні знавці! Яка планета схожа на капелюх? (Сатурн.)

    • ІІ раунд

    — Шановні знавці! Назвіть сузір’я, необхідне воїнові. (Щит.)

    • ІІІ раунд

    Шановні знавці! З давніх-давен ходять легенди про це явище, воно пов’язане з початком війн, стихій. Про що йдеться? (Затемнення Сонця, Місяця.)

     

    Цікаві факти про космос

    Легкість

    Якби можна було опустити Сатурн у воду, він би поплив. Щільність Сатурна така низька, що якби можна було опустити планету в гігантську склянку з водою, вона б не потонула. Щільність Сатурна 0,687 г/см3, води — 0,998 г/см3.

     

    Прощавай, старий друже!

    Щороку Місяць на 3,8 см віддаляється від Землі. Це спричинено приливними ефектами. У результаті Земля обертається дедалі повільніше — на 0,002 с на день. Учені не знають напевно, як був створений Місяць, але деякі загальні теорії припускають, що якийсь об’єкт розміром з Марс урізався в Землю, при цьому відламавши Місяць від поверхні планети.

     

    — Увага! Чорна скринька.

     

    Шановні знавці!

    Чи переглядали ви фільм «Війна світів»? У чорній скриньці знаходиться модель математичної фігури, що має таку саму форму, що метеорит, знайдений головним героєм цього фільму. Яка фігура у чорній скриньці? (Циліндр.)

    Звучить пісня про космос.

     

    III тур

    • І раунд

    — Шановні знавці! Увага! До вашої уваги — вірш.

    ...Ни сумрака, ни воздуха, ни вод.

    Лишь острый блеск гранитов,

    сланцев, шпатов.

    Ни шлейфы зорь, ни веера закатов

    Не озаряют черный небосвод.

    — Хто автор цього вірша? Що він описав? (Максиміліан Волошин. Він описав поверхню Місяця у своєму вірші 1913 року.)

    • ІІ раунд

    — Шановні знавці! Увага! ...

    Случились вместе два Астронома в пиру

    И спорили весьма между собой в жару.

    Один твердил: Земля, вертясь,

    вкруг Солнца ходит.

    Другой, что Солнце все с собой планеты

    водит...

    — Хто автор цього вірша? Про що у ньому йдеться? (М. В. Ломоносов уважав правильною систему світу, де Земля — звичайна планета, яка рухається навколо Сонця.)

    • ІІІ раунд

    — Шановні знавці! Увага!

    Який шар називають шаром Хевісайда? (Хевісайд у 1902 році одночасно з американським електротехніком Артуром Кеннелі повідомив про існування високо над поверхнею Землі іонізованого шару, що повинен відбивати радіохвилі. 1924 року отримали підтвердження про існування цього шару, і його почали називати шаром Хевісайда.)

     

    У ч е н ь

    Космічна подорож

    Ти бачив коли-небудь космос?

    Ти бачив хоч раз чи ні?

    Приємно затьмариться мозок,

    Заграють у серці вогні!

    Яке незабутнє видіння! —

    Побачиш колись, може, ти.

    Щоб стать космонавтом, терпіння

    Й бажання потрібно знайти.

    Ти лиш уяви: ти й безодня,—

    Тривожний, тремтливий твій стан.

    Навколо ніч темна й холодна.

    Блукаєш ти пусткою сам...

    Аж ось десь далеко ти бачиш:

    У цій чорноокій пітьмі

    Кружляє якийсь дивний м’ячик,

    Все більшає й більшає він.

    Поверхня його кольорова

    Все тягне і манить здаля,

    Все більшає сфера знайома,

    Це наша планета — Земля!

    Пізнати далекі простори

    Цікаво, хоч серце тремтить,

    І швидкість космічна угору

    За лічені миті домчить.

    Пізнаєш ти космос детально:

    Небесні тіла і планети.

    Помітиш, як стрімко й негайно

    Майне повз ракети комета!

    Ти линеш ще далі крізь простір,

    Підморгує кожна зоря.

    Ти в космосі граєш роль гостя,

    Провідниця — зірка твоя.

    Летиш. Невагомість панує,

    Пронизує страх твоє «я»,

    Напруженість дика існує.

    Вражає неторканий шлях!

    Чи можна цей простір здолати?

    Скінченний цей Всесвіт чи ні?

    Чи можна на зірку злітати?

    Чи врятуватись від дір?

    Там високо — темрява вічна,

    Немає повітря й життя.

    Манлива мандрівка космічна

    Прекрасна до незабуття!

    Що таке космос — ти вже відчув,

    Та слово моє поверхове.

    Злітай же насправді, щоб ти не забув

    Захопливе враження нове!

     

    — Увага! Чорна скринька.

    Шановні знавці!

    Одне із сузір’їв Південної півкулі має таку саму назву, що й предмет у чорній скриньці. Він буває круговим, пропорційним, еліптичним, користуючись тільки ним, можна виконати багато геометричних побудов, зокрема одну з найдавніших і найдосконаліших геометричних фігур. Що в чорній скриньці? (Циркуль.)

     

    — Рахунок нашої інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?» становить...

    Ведучий підбиває підсумок гри.

     

    В е д у ч и й

    Проникаючи в зоряні далі

    І таємниці Всесвіту...

     

    В е д у ч а

    Астрономія всіх закликає:

    Ти фантазуй, і відкривай,

    І Всесвіт вивчай!

    Усі учасники виконують пісню про Космос.

     

    Категорія: Ц І К А В Е. Астрономія | Додав: chuhyys
    Переглядів: 189 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Ц І К А В Е. Астрономія [260]
    1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення [38]
    Предмет астрономії. Її розвиток і значення в житті суспільства. Короткий огляд об'єктів дослідження в астрономії. Визначення астрономії як фундаментальної науки, яка вивчає об'єкти Всесвіту. Коротка історія астрономії. Значення астрономії у формуванні світогляду людини.
    2. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері [26]
    2. Небесна сфера. Точки і лінії на ній. Сузір'я. Зоряні карти.
    3. Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил [54]
    Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил. Кульмінації. Добовий рух Сонця. Вимірювання часу.
    4. Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення [67]
    Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення. Календар
    5. Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи [36]
    Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи: оптичні, радіотелескопи, телескопи з прийому виромінювання в інших діапазонах. Астрономічні обсерваторії.
    6. Наша планетна система [214]
    Земля і Місяць як небесні тіла. Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс та його супутники. Планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) та їх супутники.
    7. Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити [47]
    Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити. Формування планетної системи.
    8. Сонце - найближча зоря [62]
    Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Джерела його енергії. Будова Сонячної атмосфери. Прояви сонячної активності, її вплив на атмосферу Землі.
    9. Зорі. Еволюція зір [46]
    Зорі - основні об'єкти Всесвіту. Основні характеристики зір: температура, світність, радіус, маса, їх взаємозв'язок. Подвійні зорі. Фізично змінні зорі. Внутрішня будова і джерела енергії зір. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні дірки
    10. Наша Галактика. Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті [61]
    Наша Галактика. Молочний шлях. Місце Сонця в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Будова і еволюція Всесвіту. Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. Походження і розвиток Всесвіту. Життя у Всесвіті. Що таке життя? Земля - колиска життя. Імовірність існування життя на інших планетах. Людина у Всесвіті. Антропний принцип. Проблема існування інших всесвітів
    11. Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу. [75]
    Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу...
    Тести [4]
    Найбільш ефективним способом визначення навчальних досягнень учнів є тест — система спеціальних завдань для виявлення факту за¬своєння певних видів навчальної діяльності.
    Критерії оцінювання навчальних досягнень [1]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7