Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
Навчальна програма (модифікова) з інформатика 7 клас. Календарно-тематичне планування уроків
Навчальна програма (модифікова) з інформатика 7 клас. Календарно-тематичне планування уроків
Пояснювальна записка
Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.
Мета базової загальної середньої освіти досягається шляхом реалізації таких завдань інформатичної освіти:
- визначати й формулювати у різноманітних життєвих ситуаціях задачі, для розв’язання яких можна залучити цифрові пристрої та інформаційні технології;
- знаходити, подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;
- застосовувати алгоритмічний та системний підходи, створювати та аналізувати інформаційні моделі для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності;
- вільно, відповідально й безпечно використовувати сучасні інформаційні технології та цифрові пристрої, а також самостійно опановувати нові;
- створювати інформаційні продукти, працюючи індивідуально або в команді;
- критично оцінювати інформацію та її вплив на людину і суспільство, переваги та ризики використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;
- усвідомлювати етичні, суспільні, культурні та правові норми й дотримуватися їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій.
В основу навчального курсу «Інформатика» для 5–9 класів покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок. Предметні компетентності формуються завдяки виконанню перелічених вище завдань. Роль курсу інформатики у формуванні ключових компетентностей відображено в табл. 1.
Таблиця 1. Ключові компетентності в курсі інформатики
|
Ключові компетентності
|
Компоненти
|
1
|
Спілкування державною
(і рідною у разі відмінності) мовами
|
Уміння:
створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою;
висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.
Ставлення:
усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;
уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику;
надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами
|
2
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння:
використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами;
використовувати програмні засоби для перекладу текстів та тлумачення іноземних слів;
оперувати базовою міжнародною ІТ-термінологією.
Ставлення:
усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;
розуміння необхідності володіння іноземними мовами для онлайн-навчання й активного залучення до європейської та глобальної спільнот, усвідомлення своєї причетності до них
|
3
|
Математична компетентність
|
Уміння:
розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій.
Ставлення:
усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ
|
4
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
Уміння:
застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;
послуговуватися технологічними пристроями.
Ставлення:
усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики;
усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях
|
5
|
Інформаційно-
цифрова компетентність
|
Розкривається у змісті предмета
|
6
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння:
організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності.
Ставлення:
виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики;
усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;
усвідомлення відповідальності за власне навчання
|
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
8
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
9
|
Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Уміння:
грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі;
враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо).
Ставлення:
культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві;
усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства
|
10
|
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
Початковий
|
1
|
Учень розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ)
|
2
|
Учень розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них.
|
3
|
Учень має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок.
|
Середній
|
4
|
Учень має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; з допомогою вчителя може виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері.
|
5
|
Учень має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері.
|
6
|
Учень знайомий з основними поняттями навчального матеріалу; може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання інформації на комп’ютері.
|
Достатній
|
7
|
Учень уміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; уміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою.
|
8
|
Учень уміє аналізувати навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на практиці, контролювати власну діяльність; самостійно виправляє вказані вчителем помилки; самостійно визначає спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє використовувати інтерактивну довідкову систему.
|
9
|
Учень вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє узагальнювати і систематизувати навчальну інформацію; самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою.
|
Високий
|
10
|
Знання, вміння і навички учня повністю відповідають вимогам державної програми. Учень володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей; судження його логічні й достатньо обґрунтовані; має певні навички керування операційною системою.
|
11
|
Учень володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела інформації і використовувати її відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; уміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички керування інформаційною системою.
|
12
|
Учень має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує, стійкі навички керування інформаційною системою в нестандартних ситуаціях; уміє вільно використовувати нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач.
|
Завдяки розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:
- визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;
- подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;
- використовувати алгоритмічні структури;
- застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;
- добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі
(на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);
- визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;
- класифікувати явища та об'єкти;
- знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;
- подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;
- формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені вміння є основою структурного мислення).
Розділи курсу в 7 класі (індивідуальна форма)
- Служби Інтернету
- Алгоритми та програми. Опрацювання табличних даних
7 клас
Служби Інтернету
|
Учень/учениця
Знаннєва складова
Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу, поняття хмарних сервісів.
Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти.
Пояснює основні принципи функціонування Інтернету речей, поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою, середовища передавання даних, датчика в пристрої, контролера
Діяльнісна складова
Створює поштову скриньку та використовує її.
Створює і використовує списки розсилки.
Уміє працювати в команді й організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах.
Використовує онлайнові перекладачі
Ціннісна складова
Усвідомлює переваги та недоліки електронної пошти як засобу спілкування.
Дотримується принципів електронного етикету та безпечного користування електронною поштою.
Усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку.
Усвідомлює значення Інтернету речей у житті людини
|
Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Використання адресної книги та списків розсилки.
Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу.
Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.
Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. Хмарні сервіси.
Онлайнові перекладачі.
Інтернет речей
|
Опрацювання табличних даних
|
Учень/учениця
Знаннєва складова
Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання.
Знає принципи адресації клітинок і діапазонів.
Називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення.
Називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ.
Пояснює поняття моделі
Діяльнісна складова
Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач.
Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць.
Використовує формули в електронних таблицях.
Редагує і форматує електронні таблиці.
Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних
Ціннісна складова
Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці.
Робить висновки на основі аналізу даних в електронних таблицях
|
Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора.
Об’єкти електронних таблиць — аркуш, клітинка, діапазон клітинок.
Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.
Адресація. Формули.
Редагування та форматування електронних таблиць.
|
Алгоритми та програми
|
Учень/учениця
Знаннєва складова
Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання.
Знає базові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення найбільшого й найменшого з двох значень
Діяльнісна складова
Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язання навчальних і життєвих задач.
Застосовує засоби програмування для побудови моделей
Ціннісна складова
Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач
|
Величини. Змінні. Вказівка присвоювання.
Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень.
Опис моделей у середовищі програмування
|
Календарно-тематичне планування уроків
Інформатики(індивідуальна форма навчання)
для 7-А класу
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Зміст уроку
|
Примітки
|
7-А
|
Тема 1.Служби Інтернету. Опрацювання табличних даних
|
-
|
|
|
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пересилання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота № 1 «Електронне листування. Вкладені файли»
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Онлайнові перекладачі
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Зберігання даних в Інтернеті та керування спільним доступом до них. Рівні та способи доступу до ресурсів
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Моделі. Типи моделей. Практична робота № 2 «Побудова інформаційних моделей у різних програмних середовищах»
|
|
Тема 2. Алгоритми та програми. Опрацювання табличних даних
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення лінійних алгоритмів зі змінними
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 6 «Складання лінійних проектів з величинами»
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Система координат у проєктах створення зображень
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини в алгоритмах з розгалуженням
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і алгоритмічної структури розгалуження
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 7 «Створення проектів з розгалуженням»
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення.
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8 «Проекти із циклами з лічильником з використанням величин» Редагування та форматування електронних таблиць.
|
|
-
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9 «Проекти із циклами з передумовою з використанням величин»
Тематичне оцінювання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Категорія: Інклюзія / Психологія / Педагогіка | Додав: SvetlanaCh (26.12.2022)
|
Переглядів: 122
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
Категорії розділу |
---|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка
[236]
|
Актуально / Нові підручники
[73]
|
Олімпіади
[4]
|
Поурочне планування
[16]
|
Рефлексія
[7]
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка
[190]
|
Методичні рекомендації
[61]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[32]
|
НУШ
[31]
|
Астрономія МЕТОДИКИ
[6]
|
Інформатика МЕТОДИКИ
[21]
|
Кабінет інформатики
[17]
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?
[47]
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти
[296]
|
Інструментальна цифрова дидактика
[19]
|
Хмарні технології в освіті
[90]
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
[59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
Сервіси та послуги Google
[19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
Сайт вчителя
[18]
|
Змішане навчання
[8]
|
Перевернуте навчання
[15]
|
Кейс-метод навчання
[13]
|
Ігрова педагогіка
[31]
|
Веб-квести
[14]
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ
[4]
|
Брейн-ринг
[5]
|
Онлайн-освіта
[7]
|
Освіта за допомогою відео
[26]
|
STEM-освіта
[15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
Проектний метод навчання
[99]
|
Інтегроване навчання
[20]
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика
[32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
Бінарні уроки
[6]
|
Як працює мозок?
[114]
|
Мотивація
[10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
Розвиток критичного мислення
[12]
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення
[31]
|
Тематичні тижні та декади
[7]
|
Україна - рідний край
[1]
|
Творчість
[2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|