ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Методичні рекомендації

    За що ставити кожен бал: нові критерії оцінювання в базовій школі

    За що ставити кожен бал: нові критерії оцінювання в базовій школі

    Як оцінювали до 2011 року

    Після переходу на 12-бальне оцінювання в українських школах спочатку прирівняли оцінки до чотирибальної системи:

    • 1–3 (відповідає «незадовільно»): значна частина матеріалу не засвоєна, у відповідях допускає грубі помилки;
    • 4–6 (відповідає «задовільно»)  не може без підказок застосувати ці знання на практиці. Помиляється в усних та письмових відповідях;
    • 7–9 (відповідає «добре») учень засвоїв матеріал, легко відповідає на питання і може застосувати знання на практиці. Допускає лише незначні помилки;
    • 10–12 (відповідає «відмінно») зразково орієнтується в матеріалі, у відповідях помилок не допускає.

    Очевидно, що перші три бали позначають не рівень знань, а їх брак. А решта базується на кількості помилок. Найкращі учні на той час — ті, хто легко відтворює матеріал та не помиляється.  Звісно, нині такий підхід не спрацює. 

     

    Що змінилося у 2024 році

    Порівняємо загальні критерії оцінювання 2011 та 2024 років. Поділ на групи (Робота з інформацією, Виконання завдань тощо) введено для зручності порівняння. Повний опис очікувань на кожен бал можна прочитати тут.  

     

    Початковий рівень

     

    Раніше: для 1 балу достатньо було орієнтовно знати, що вивчають — і жодних інших умов.

    Якщо учень міг відтворити хоч незначну частину інформації, це вже 2.

    Якщо ж міг відтворити уже більшість інформації та був здатен хочаб частково виконати завдання за наданим зразком з допомогою вчителя, це 3.

    Нині: розпізнає, пригадує, відтворює окремі елементи змісту навчання. Зокрема: 

    Робота з інформацією

    • Не може відтворити, лише розпізнає інформацію. Сприймає її від учителя (інших осіб). Відповідає лише на прості запитання, припускається суттєвих змістових і логічних помилок — 1 бал.
    • Може відтворити, але незначну частину інформації. Інформацію сприймає не лише від учителя, а й із запропонованих джерел. Знаходить часткові відповіді на прості запитання у прочитаному, помилки не такі серйозні — 2 бали.
    • Значну частину відтворює та у відповідях робить незначні помилки — 3 бали.

    Виконання завдань, навчальних дій,
    розв’язання проблемних ситуацій

    • Виконує лише частину простих завдань за наданим зразком з допомогою вчителя — 1 бал.
    • Виконує цілком прості завдання за наданим зразком з допомогою вчителя, цікавиться діяльністю інших — 2 бали.
    • Долучається до роботи в групі з такими простими завданнями — 3 бали.

     

    Середній рівень

     

    Раніше: учень виконував завдання за зразком та з допомогою вчителя, так само з підтримкою правильно відтворював інформацію — 4 бали.

    Самостійно все відтворював, пояснював терміни, але з помилками — 5 балів.

    Правильно відтворював матеріал (але відповіді були недостатньо осмислені), самостійно виконував завдання за зразком — 6 балів.

    Нині: розуміє та застосовує матеріал. Зокрема:

    Робота з інформацією

    • Лише відтворює, але весь основний матеріал. Висловлює свої думки, пояснює окремі поняття, терміни, навчальні дії — 4 бали.
    • Застосовує для виконання навчальних завдань та розв’язання проблемних ситуацій, але частково. Пояснює основні поняття, терміни — 5 балів.
    • Повністю застосовує знання, наводить вдалі приклади — 6 балів.

    Виконання завдань, навчальних дій,
    розв’язання проблемних ситуацій

    • Виконує складніші, ніж на попередньому рівні, завдання під керівництвом учителя та в групі — 4 бали.
    • За алгоритмом самостійно та в групі, за потреби звертаючись по допомогу. Проблемні ситуації розпізнає з допомогою вчителя — 5 балів.
    • За алгоритмом, але не потребує допомоги. Сам розпізнає проблемні ситуації, але допомога вчителя потрібна, аби висловити припущення щодо їх розв’язання — 6 балів.

     

    Достатній рівень

     

    Раніше: наводив окремі приклади для підтвердження думок, виконував завдання без алгоритму — 7 балів.

    Аналізував інформацію, самостійно працював, хоч і з помилками — 8 балів.

    Якщо ж без помилок, ще й систематизував інформацію, аргументував відповіді — 9 балів.

    Нині: уміє аналізувати навчальну інформацію (класифікувати, порівнювати, узагальнювати, інтегрувати, уточнювати, упорядковувати). Зокрема: 

    Робота з інформацією

    • Сам знаходить з наданих джерел потрібну інформацію для виконання навчальних завдань і розв’язання проблемних ситуацій, але не аналізує, відповідає лише на окремі питання за опрацьованою інформацією. Перетворює один вид інформації в інший, але лише за зразком — 7 балів.
    • Аналізує інформацію, зіставляє, порівнює та групує її за заданою ознакою, вирізняє проблемні ситуації та відповідає на всі питання, при перетворенні інформації не потребує зразка — 8 балів.
    • Ще й добирає прийнятний із запропонованих спосіб для унаочнення й візуалізації інформації — 9 балів.

    Виконання завдань, навчальних дій,
    розв’язання проблемних ситуацій

    • Виконує частково-пошукові види навчальної діяльності за запропонованим алгоритмом або в співпраці з однокласниками, проблемні ситуації розв’язує відомим способом з допомогою вчителя — 7 балів.
    • Виконує окремі пошукові, дослідницькі, творчі дії, з проблемними ситуаціями те саме, але допомога вчителя лише опосередкована. Наводить чимало аргументів, доповнює відповіді однокласників — 8 балів.
    • Усе виконує та пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою вчителя, виконує типові та нетипові завдання — 9 балів.

     

    Високий рівень

     

    Раніше: аналізував інформацію та використовував у стандартних ситуаціях — 10 балів.

    Знаходив інформацію з різних джерел, бачив та розв’язував проблеми — 11 балів.

    Використовував знання у нестандартних ситуаціях, самостійно знаходив джерела інформації — 12 балів.

    Нині: вміє оцінювати навчальну інформацію та власну навчальну діяльність, рефлексувати, перекодовувати інформацію (з текстової у схематичну, графічну та навпаки), створювати, продукувати. Зокрема:

    Робота з інформацією

    • Самостійно обирає джерела інформації і знаходить істотну інформацію, встановлює логічні зв’язки між об’єктами, фактами, явищами — 10 балів.
    • Висловлює позицію на основі цього, аргументує — 11 балів.
    • Порівнює та зіставляє інформацію з різних джерел, застосовує критичне мислення — 12 балів.

     Виконання завдань, навчальних дій,
    розв’язання проблемних ситуацій

    • Застосовує здобуті знання в стандартних ситуаціях, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно, у парі або групі — 10 балів.
    • Те саме в нестандартних ситуаціях, а також аналізує власні навчальні дії самостійно, у парі або групі; конструктивно взаємодіє у групі — 11 балів.
    • Усвідомлює ризики й прогнозує наслідки, планує свій подальший навчальний поступ, організує співпрацю в групах — 12 балів.

    Також цікаво:

    Оцінювання за НУШ:
    що змінилося та як допомогти вчителю?

    Категорія: Методичні рекомендації | Додав: SvetlanaCh (13.11.2024)
    Переглядів: 25 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [238]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [191]
    Методичні рекомендації [63]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [33]
    НУШ [31]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [17]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7