Якими мають бути плани уроку? Чи треба нам розписувати їх похвилинно? І чи допоможе це нам досягти кращих результатів? Насправді, достатньо використовувати практику плану уроку одним реченням. За такою практикою нам потрібно відповісти лише на три речення: ЩО, ЯК і ЧОМУ.
1. ЩО
ЩО ми хочемо, щоб наші учні дізналися (або зробили) до кінця уроку? Тут ми визначаємо зміст або навички, які потрібно засвоїти. Наприклад, «я хочу, щоб студенти мали змогу оцінити надійність онлайн-джерел». Це навичка.
2. ЯК
Далі, ЯК студенти досягнуть цієї мети?
Іншими словами, який метод, стратегію, інструмент чи діяльність ми будемо використовувати, щоб переконатися, що вони її досягнуть? Зазвичай тут використовують практичні завдання.
Використовуючи попередній приклад, ми можемо побудувати таку конструкцію:
• Студенти зможуть оцінити достовірність онлайн-джерел шляхом “триангуляції” інформації.
• Студенти зможуть оцінити достовірність джерел в Інтернеті, поставивши критичні запитання, такі як: "Чи дає автор посилання на дослідження?"
• Студенти зможуть оцінити надійність онлайн-джерел, обговоривши в групах плюси і мінуси кожного джерела.
3. ЧОМУ
Нарешті, ЧОМУ студенти вивчають цей матеріал/навички?
Чому студенти повинні це знати або робити? Яку користь вони отримають? Знання наших учнів — це ключ до відповіді на ці питання.
ЧОМУ може початися з підказки, "щоб..." Продовжуючи приклад оцінки джерел, ми могли б сказати:
• Студенти зможуть оцінити достовірність джерел в Інтернеті, "триангулюючи" інформацію, щоб вони могли приймати кращі рішення.
ЧОМУ — це найважливіша частина плану уроку з одним реченням. За словами консультанта з маркетингу та лідерства Саймона Сінека, це формує поведінку. У своїй книзі бестселерів «Почни з чому» (а також у надзвичайно популярному TedTalk) Сінек стверджує, що провідні організації розуміють, що люди не «купуватимуть» те, що продається, якщо вони не розуміють, чому вони це роблять. |