ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Хмарні технології в освіті

    Інтерактивний плакат- електронний освітній засіб нового типу

              http://viakiev.blogspot.com/2016/01/blog-post_4.html#


    В сучасному інформаційному світі виникає потреба постійно шукати нові діючи засоби навчання, які допоможуть підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу, зацікавити учнів, підвищити пізнавальну та стимулювати розумову активність учнів. Реалізація діяльнісного підходу в сучасній освіті вимагає від вчителя нових форм організації пізнавальної діяльності учнів, а саме самоосвітньої дяльності з відкриттям нових знань. Мова йде про активне та інтерактивне навчання при якому субєктами взаємодії є не лише учні та вчитель, а й інтерактивні засоби навчання, які готуються або підбираються вчителем. І одним із таких засобів стає  засіб популярний серед сучасних інформаційних технологій - інтерактивний плакат.

    Інтерактивний плакат - це електронний освітній засіб нового типу, який забезпечуе високий рівень залучення інформаційних каналів сприйняття наочності у навчальному процесі.
    У цифрових освітніх ресурсах цього типу інформація представляється не відразу, вона "розгортається" залежно від дій користувача, який керує нею за допомогою відповідних кнопок. Інтерактивний плакат за своєю суттю - це інтерактивний засіб надання інформації, засіб демонстрації навчального матеріалу, засіб за допомогою якого можна варіювати занурення у тему.
    Використання інтерактивних плакатів в навчальному процесі надає учням можливість краще сприймати навчальний матеріал, оскільки він дає значку візуалізацію, підвищується інтерес до теми та до навчального матеріалу, оскільки учень бачить незвичайний спосіб подання матеріалу, є можливість повторити цей матеріал, оскільки інтерактивний плакат легко вбудовується в сайт або блог, учень може в будь-який момент повторити цей матеріал. Плакати, окрім того, формують у учнів навиички самостійної роботи, дають можливість бачити учневі результат та оцінку своєї праці, можливість знайти правильну відповідь, поглибити знання.
    Інтерактивний плакат має інтерактивну навігаціє, яка дає можливість відобразити необхідну інформацію: графіку, текст, відео, звук тощо.
    Головна функція інтерактивного плакату - забезпечити високий рівень наочності.

    Інтерактивний плакат повинен задовольняти наступним педагогічним і програмним критеріям:

    Тема плаката повинна відповідати календарно-тематичного планування, а також обов'язково типу уроку (вивчення нового матеріалу, комбінованому, узагальнення та систематизації).

    Програмні можливості плаката повинні бути обумовлені в першу чергу дидактичними цілями і завданнями. По цьому, з програмно-педагогічної точки зору плакат повинен реалізовувати такі можливості:
    - Наявність одного досить великого (основного) блоку з яким робота проводиться протягом усього вивчення нового матеріалу;
    - Наявність додаткової наочності яка розміщується у вигляді гіперактивних зон і розгортається по кліку, а так само згортається до вихідного;
    - Наявність інтерактивних інструментів (ручки, маркери) дозволяють виділяти різними кольорами об'єкти інтерактивного плаката (підкреслення, обведення, виправлення, написи);
    - Наявність областей, які з'являються і зникають або по команді з кнопки, або по кліку по гіперактивної зоні. Для роботи з правилами, висновками, з тим щоб учні порівняли висновок зроблений, наприклад, самостійно з правильним висновком;
    - Наявність елементів які дозволяють автоматизувати дії.


    Створення інтерактивного плакату вимагає від учителя не лише попередньої підготовки, оскільки перед тим, як створювати плакат необхідно визначити тему плакату, мету створення та завдання, підготовити всі необхідні матеріали. а й володіння певними програмними засобами. Окрім того, учитель повинен продумати структуру майбутнього плакату, визначити взаємозвязки елементів, продумати інтерфейс майбутнього плакату тощо. 
     

    При  створенні інтерактивних плакатів можна досягти наступних педагогічних цілей:

     
     
    • підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;
    • створення додаткових умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання;
    • підвищення пізнавального інтересу учнів до предмета;
    • забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмета;
    • структуризація змісту навчання та активізації опорних знань;
    • можливість реалізувати на практиці особистісно-орієнтований підхід до навчання
    • візуалізація навчального матеріалу.

    Для успішного створення навчальних інтерактивних плакатів вчитель повинен володіти певними навиками і вміннями роботи з комп’ютерними програмами і Інтернетом. Для створення плакатів можна використати такі програми як PowerPoint, Smart Notebook, Adobe Flash та багато інших. Вони дозволяють додавати і видозмінювати елементи плаката, наповнювати його необхідним матеріалом. Але головна умова інтерактивного плакату (на відміну від традиційних презентацій) - структура плакату не повинна бути лінійною. окрім того, порядок відкритті інтерактивних елементів визначає сам учень або вчитель, який працює з плакатом.

    Крім того вчитель для створення інтерактивного плакату може використати інтернет-сервіси такі як:
    1.  Glogster -  дозволяє розмістити текст, графіку і відео, будь-який елемент може стати гіперпосиланням. Є цікаві шаблони. Плакат виходить яскравим, барвистим, ефектним.
    ·     2.  Cacoo  простий і зручний онлайн сервіс для спільної роботи по створенню схем і діаграм онлайн. Сервіс крім звичайних функцій має багато додаткових модулів для створення навіть найскладніших схем і навіть плакатів. На даному сервісі міститься багатюща бібліотека різних елементів, а точніше - безліч бібліотек. Сервіс дозволяє додавати як зображення так і самому малювати.
           3. Thinglink  - сервіс для створення інтерактивного зображення, який перетворює звичайні картинки в інтерактивні об'єкти. Інтерактивність зображення досягається за рахунок додавання в нього міток з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику або зображення. Такий інтерактивний плакат легко вбудувати на свій сайт або блог (мається код для вставки), а також у будь-який момент можна відредагувати.
            Існують і інші подібні сервіси, але більшість з них є англомовними і тому вчителю необхідно не тільки мати певні навички роботи з інформаційними ресурсами, а й знати іноземну мову. Радує тільки те, що  у багатьох сервісах команди можно визначити інтуітивно.
    Приклад інтерактивного плакату, який можна використовувати, коли розбирати так звані "інструменти" для доведення теореми про суму кутів трикутника. Плакат створений за допомогою сервісу  Thinglink
     

    Наступний плакат за темою "Перша та друга ознака рівності трикутників" Плакат зроблений за допомогою сервісу Glogster Його можна використовувати для дистанційного навчання, для повторення вивченого матеріалу, для самостійної роботи над темою. http://56893aa8d8eb756893aa8e1dfb.edu.glogster.com/oznaki-rivnosti-trukytnikiv/

    http://viakiev.blogspot.com/2016/01/blog-post_4.html#

    Категорія: Хмарні технології в освіті | Додав: mirgorodschoolseven (02.11.2017)
    Переглядів: 683 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [230]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [43]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [277]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [86]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [17]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [16]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7