ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Кабінет інформатики

    Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів

    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.12.2012 № 1423

     

    Зареєстровано в Міністерстві 
    юстиції України 
    3 січня 2013 р. 
    за № 44/22576

    Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів

    Відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про освіту», частини першої статті 37 Закону України «Про загальну середню освіту», підпункту 3 пункту 1 додатка 2 «Завдання і заходи з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року» до Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720, та з метою дотримання загальних та спеціальних вимог до матеріально-технічного та науково-методичного оснащення кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів НАКАЗУЮ:

    1. Затвердити Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, що додається.

    2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

    3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Жебровського Б.М.

    4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

    Тимчасово виконуючий 
    обов’язки Міністра


    Є.М. Суліма

    ПОГОДЖЕНО: 

    Голова Державної служби України 
    з питань регуляторної політики 
    та розвитку підприємництва 

    Заступник Міністра 
    регіонального розвитку, будівництва 
    та житлово-комунального господарства України 

    Віце-прем'єр-міністр України – 
    Міністр охорони здоров’я України





    М.Ю. Бродський 



    Д.В. Ісаєнко 


    Р. Богатирьова


     

     

    ЗАТВЕРДЖЕНО 
    Наказ Міністерства 
    освіти і науки, 
    молоді та спорту 
    14.12.2012 № 1423

     

    Зареєстровано в Міністерстві 
    юстиції України 
    3 січня 2013 р. 
    за № 44/22576

    ПОЛОЖЕННЯ 
    про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів

    І. Загальні положення

    1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 (далі - Державний стандарт базової і повної середньої освіти), підпункту 3 пункту 1 додатка 2 «Завдання і заходи з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року» до Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720.

    1.2. Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до розташування, матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для використання в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми власності.

    1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

    засоби навчання та обладнання - навчально-наочні посібники, технічні засоби навчання, обладнання навчального, загального та спеціального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;

    кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, навчальних планів та програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів: кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет (лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.

    ІІ. Мета, завдання та основні принципи організації роботи кабінетів з ПМП

    2.1. Кабінети з ПМП створюються у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до Державного стандарту базової і повної освіти. Площа приміщень на одного учня у кабінетах з ПМП без використання персональних комп’ютерів повинна відповідати вимогам Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 року № 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), із розрахунку:

    Таблиця 1

    Кабінет

    Площа на 1 учня, м-2

    Примітка

    1

    2

    3

    Географії

    2,4 м-2

    1 кабінет на 15 класів

    Математики

    2,4 м-2

    1 кабінет на 8 класів

    Біології

    2,8 м-2

    1 кабінет на 15 класів

    Фізики

    2,8 м-2

    1 кабінет на 8 класів

    Хімії

    2,8 м-2

    1 кабінет на 15 класів

    Лаборантська (для кожного з природничо-математичних кабінетів)

    0,75 м-2

    не менше 16 м-2

    2.2. Основною метою створення кабінетів з ПМП є забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу з природничо-математичних предметів та реалізації завдань відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

    2.3. Завданням функціонування кабінетів з ПМП є створення передумов для:

    організації навчально-виховної роботи з біології, географії, математики, фізики, хімії;

    реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;

    забезпечення в основній та старшій школі поглибленого і профільного навчання;

    організації роботи предметних гуртків та факультативів;

    проведення засідань предметних методичних об'єднань;

    індивідуальної підготовки вчителів до занять та підвищення їх кваліфікації.

    2.4. Оснащення, обладнання, реконструкція кабінетів з ПМП здійснюються відповідно до вимог:

    ДСанПіН 5.5.2.008-01;

    Державних будівельних норм України ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів», затверджених наказом Державного комітету України у справах містобудування і архітектури від 27 червня 1996 року № 117 та введених у дію наказом від 6 серпня 1997 року № 136 з 1 січня 1998 року (далі - ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів»);

    Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти України, Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30 вересня 1998 року № 348/70, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 грудня 1998 року за № 800/3240 (далі - Правила пожежної безпеки);

    Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 9 січня 1998 року № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533 (далі - Правила безпечної експлуатації електроустановок);

    Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 1 серпня 2001 року № 563, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 листопада 2001 року за № 969/6160 (далі - Положення про організацію роботи з охорони праці);

    Правил безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15 листопада 2010 року № 1085, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 грудня 2010 року за № 1215/18510 (далі - Правила безпеки під час проведення навчання з біології);

    Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16 липня 2012 року № 992, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2012 року за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії);

    Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 16 березня 2004 року № 81, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 травня 2004 року за № 620/9219.

    2.5. Відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці створена районним (міським) органом освіти комісія визначає готовність загальноосвітнього навчального закладу до навчального року.

    2.6. На кожний кабінет з ПМП складається паспорт кабінету (додаток 1).

    ІІІ. Типи та розташування кабінетів з ПМП

    3.1. Створення кабінетів з ПМП визначається предметною специфікою, розміщенням приміщення та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням.

    3.2. У загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.

    3.3. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів з природничо-математичних предметів:

    кабінети з окремих предметів (кабінет біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет фізики, кабінет хімії);

    комбіновані кабінети з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів (хімія - біологія, математика - креслення, фізика - астрономія тощо).

    3.4. Кабінети з ПМП створюються з лаборантськими, що прилягають до цих кабінетів. Лаборантські повинні мати вихід до кабінету, а ті, що створюються при кабінетах фізики, хімії, біології, - додатково окремий вихід у коридор.

    3.5. Для дотримання безпеки учнів під час перерв розміщення кабінетів (якщо у загальноосвітньому навчальному закладі існує кабінетна система) на поверхах здійснюється шляхом поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції закладу) кабінетів для 5-9-х класів, на іншому (в іншому блоці або секції) - для 10-11-х класів.

    3.6. Розташування кабінетів може змінюватись відповідно до зміни спеціалізації загальноосвітнього навчального закладу, співвідношення класів та кількості учнів у них чи з інших причин.

    3.7. Перебувати учням у приміщеннях кабінетів фізики, хімії, біології дозволяється тільки у присутності вчителя або лаборанта.

    IV. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів з ПМП

    4.1. Комплектація кабінетів з ПМП

    4.1.1. Комплектація кабінетів з ПМП обладнанням здійснюється відповідно до вимог цього Положення.

    4.1.2. До матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів з ПМП належать шкільні меблі, обладнання та устаткування, а також засоби, що забезпечують безпеку життєдіяльності.

    4.2. Шкільні меблі

    4.2.1. Шкільні меблі у кабінетах з ПМП повинні відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (ДСанПіН 5.5.2.008-01), а їх розміщення здійснюється відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».

    4.2.2. Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору:

    Таблиця 2

    Зріст учнів

    Маркування (колір лінії)

    Група меблів

    1

    2

    3

    до 115 см

    Оранжевий

    1

    115-130 см

    Фіолетовий

    2

    130-145 см

    Жовтий

    3

    145-160 см

    Червоний

    4

    160-175 см

    Зелений

    5

    понад 175 см

    Блакитний

    6

    4.2.3. У кабінетах хімії, фізики та біології встановлюються спеціальні двомісні лабораторні столи трьох розмірів за 4-, 5-, 6-ростовими групами, прикріплені до підлоги, у кабінетах математики та географії - шкільні меблі: парти, одно- або двомісні учнівські столи та учнівські стільці.

    4.2.4. Парти (учнівські столи) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи. Необхідно передбачити наявність меблів двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативних столів зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. Для визначення учням необхідного розміру меблів у кабінеті повинна бути нанесена кольорова мірна вертикальна лінійка.

    4.2.5. Робочі місця вчителів фізики, хімії, біології монтуються на підвищенні, обладнуються демонстраційним столом (у кабінетах хімії та біології з препараторською частиною висотою 75 см). Тумби стола оснащують спеціальними пристроями (шухлядами) для зберігання інструментів, хімічного посуду, мікропрепаратів і приладів, що використовуються для проведення дослідів. До демонстраційної частини стола (висота 90 см) підводять електричний струм, воду і каналізацію. Робочі площі столів повинні бути покриті спеціальними матеріалами, стійкими до механічних та термічних пошкоджень, хімічних реактивів. У кабінеті хімії та біології робоче місце вчителя доцільно обладнати витяжною шафою з вільним доступом до неї.

    4.2.6. Кабінет хімії обладнується демонстраційним столом з витяжною шафою, додатковим місцевим освітленням, підведенням гарячої та холодної проточної води відповідно до вимог ДСанПін 5.5.2.008-01.

    4.3. Обладнання та устаткування

    4.3.1. У кожному кабінеті розміщується класна (аудиторна) дошка одного з видів: на одну, три або п'ять робочих поверхонь у розгорнутому або складеному вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих поверхонь може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані.

    4.3.2. На окремих робочих поверхнях класної (аудиторної) дошки залежно від специфіки предмета може бути накреслено графічну сітку для побудови графіків.

    4.3.3. Одна з робочих поверхонь може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).

    4.3.4. Робочі поверхні на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.

    4.3.5. Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінеті математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти.

    4.3.6. Лаборантські відповідно до специфіки кабінету обладнуються:

    витяжною шафою;

    секційними шафами для зберігання приладів та лабораторного посуду;

    металевими шафами або сейфами для зберігання хімічних реактивів;

    рукомийником;

    столом для підготовки дослідів, приладів і навчально-наочних посібників для занять;

    однотумбовим столом для роботи вчителя та лаборанта;

    столом з пристроями для зберігання матеріалів та інструментів для ремонту приладів;

    пристроями для миття і сушіння посуду та дистилятором, які монтуються на стіні.

    4.3.7. Хімічний посуд зберігається у лабораторних приміщеннях, розташовується окремо відповідно до розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло, метал), з якого він виготовлений.

    4.3.8. Склянки для зберігання реактивів повинні мати етикетки з чіткими і яскравими написами їх назв. Усі шафи для зберігання хімічних реактивів повинні замикатися, ключі від них зберігаються у вчителя. На посуді з отруйними, вогне- та вибухонебезпечними речовинами мають бути етикетки з написами різного кольору:

    «Вогненебезпечно!» - червоного;

    «Отрута!» - жовтого;

    «Оберігати від води!» зеленого.

    4.3.9. Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються системно залежно від їх властивостей (гігроскопічні реактиви, леткі, горючі і органічні речовини, кислоти тощо).

    4.3.10. Усі матеріальні цінності обліковуються в інвентарній книзі, за формою, наведеною в додатку 1 до Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою.

    4.3.11. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги, яка зберігається у кабінеті.

    4.3.12. Матеріальні об'єкти (предмети) і матеріали, що витрачаються в процесі роботи (хімреактиви, посуд тощо), заносяться до матеріальної книги за формою, наведеною в додатку 2 до Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720.

    4.3.13. Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводяться відповідно до законодавства.

    4.4. Забезпечення безпеки життєдіяльності

    4.4.1. Кабінети з ПМП повинні бути забезпечені:

    аптечкою з набором медикаментів, перев’язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги, перелік яких наведено у додатку 2 до цього Положення;

    первинними засобами пожежогасіння відповідно до додатка 2 до Правил пожежної безпеки.

    4.4.2. Кабінет фізики забезпечується системою електрообладнання із загальних стаціонарних та спеціалізованих взаємозв'язаних електричних пристроїв і джерел, які вмикаються до мережі змінного трифазного струму (з фазною напругою 127 В або 220 В) та однофазного (від 5 В до 250 В), постійного струму з напругою від 0 до 110 В. У лаборантській встановлюється центральний щиток, від якого подається однофазний і трифазний струм на розподільний щиток з випрямлячем і регулятором напруги (розміщеним поряд з класною дошкою). До учнівських столів у кабінеті фізики підводиться змінний електричний струм до 42 В (відповідно до пункту 6.7 глави 6 Правил безпечної експлуатації електроустановок).

    4.4.3. Проведення занять у кабінеті біології здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення навчання з біології.

    4.4.4. Проведення занять у кабінетах хімії та фізики здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії.

    4.4.5. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень визначаються Правилами пожежної безпеки.

    4.4.6. Проведення лабораторних (дослідних) робіт дозволяється учням тільки у присутності викладача.

    V. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП

    5.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП складається з навчальних програм, підручників, навчальних, методичних та навчально-наочних посібників, обладнання навчального, загального та спеціального призначення з відповідного предмета.

    5.2. Розподіл та зберігання засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп у секціях меблів спеціального призначення у кабінетах чи (та) лабораторних приміщеннях.

    5.3. У кабінетах біології, фізики та хімії повинні бути журнали реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності (первинний, цільовий) та інструкції з безпеки під час роботи в кабінетах фізики, хімії, біології.

    5.4. Додатково кабінети можуть бути оснащені:

    підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;

    фаховими журналами;

    інформаційними виданнями МОНмолодьспорту України;

    бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури;

    інструктивно-методичними матеріалами педагогічного досвіду;

    інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;

    краєзнавчими матеріалами.

    VI. Оформлення навчальних кабінетів

    6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет фізики», «Кабінет хімії» тощо.

    6.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-методичних експозицій.

    До експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:

    державна символіка;

    правила роботи в кабінеті;

    портрети видатних учених галузі;

    таблиці сталих величин, основних формул;

    еволюція органічного світу та його класифікація;

    таблиці «Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва», «Електрохімічний ряд напруг металів», «Розчинність основ, кислот, амфотерних гідроксидів і солей»;

    системи вимірювання фізичних одиниць;

    політична карта світу, політико-адміністративна карта України, фізична карта України тощо.

    6.3. Кабінети з ПМП загальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними (настільними) приладами для вимірювання температури та вологості повітря.

    VII. Керівництво кабінетом з ПМП

    7.1. Роботою кабінету з ПМП керує завідувач, якого призначає директор навчального закладу своїм наказом з числа учителів вищої категорії або вчителів-методистів за профілем.

    7.2. Завідувач кабінету з ПМП відповідає за належний стан обладнання, приладів, упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників та інших матеріальних цінностей кабінету.

    7.3. До обов'язків завідувача кабінету з ПМП належать:

    складання перспективного і щорічного планів оснащення кабінету;

    контроль за дотриманням у кабінеті правил безпеки та гігієни навчання;

    ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних цінностей;

    керівництво і контроль за роботою лаборанта, надання йому практичної допомоги.

    7.4. Завідувач кабінету з ПМП щороку подає пропозиції щодо оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням керівнику навчального закладу.

    Директор департаменту 
    загальної середньої 
    та дошкільної освіти



    О.В. Єресько


     

     

    Додаток 1 
    до Положення про навчальні кабінети 
    з природничо-математичних предметів 
    загальноосвітніх навчальних закладів

    ПАСПОРТ 
    кабінету ________________ 
                   (назва предмета)

    Загальноосвітній навчальний заклад

    _________________________________ 
    (повне найменування навчального закладу)

    Місце розташування кабінету

    _________________________________ 
    (поверх, № кабінету)

    Загальна площа кабінету __________ м-2,

    лаборантської ___________________ м-2

    Меблі:

     

    столи учнівські __________________ шт.,

    стільці учнівські ____________ шт.,

    стіл учителя ____________________ шт.,

    стільці учителя _____________ шт.,

    демонстраційний стіл ____________ шт.,

    магнітна дошка _____________ шт.,

    шафа __________________________ шт.,

    інше ______________________ шт.

    Обладнання:

     

    дошка шкільна _____________________ шт.,

     

    дошка магнітна ____________________ шт.,

     

    дошка комп’ютерна ________________ шт.,

     

    екран ____________________________ шт.,

     

    комп’ютери _______________________ шт.,

     

    ксерокс ___________________________ шт.,

     

    принтер __________________________ шт.,

     

    сканер ___________________________ шт.,

     

    проектор__________________________ шт.,

     

    витяжна шафа _____________________ шт.,

     

    інше _____________________ шт.

     

    Дата «___»__________20_ р.

     

    Директор навчального закладу

    ____________/___________ 
    (підпис)          (П.І.Б.)

    Завідувач кабінету

    ____________/___________ 
    (підпис)          (П.І.Б.)


     

     

    Додаток 2 
    до Положення про навчальні кабінети 
    з природничо-математичних предметів 
    загальноосвітніх навчальних закладів

    ПЕРЕЛІК 
    медикаментів, перев’язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги

    № з/п

    Найменування

    Кількість

    1

    Аміаку розчин 10 %, 40 мл

    1 фл.

    2

    Бинти марлеві - стерильний і нестерильний, 10 м х 5 см

    по 2 шт.

    3

    Болезаспокійливі засоби (анальгін, цитрамон тощо)

    1 уп.

    4

    Борної кислоти розчин спиртовий 2 % (3 %), 10 (20) мл

    1 фл.

    5

    Брильянтового зеленого розчин спиртовий 1 %, 15 (20) мл

    1 фл.

    6

    Вазелін мазь, 20 (25) г

    1 уп.

    7

    Валідол 0,06 № 10, таблетки

    1 уп.

    8

    Вата медична гігроскопічна стерильна

    100 г

    9

    Джгут кровоспинний гумовий

    1 шт.

    10

    Йоду розчин спиртовий 5 %, 20 мл

    1 фл.

    11

    Лейкопластир 0,05 х 5 м

    1 шт.

    12

    Ножиці медичні

    1 шт.

    13

    Перекису водню розчин 3 %, 25 (40) мл

    1 фл.

    14

    Пінцет

    1 шт.

    15

    Пластир бактерицидний 2,3 х 7,2 см

    5 шт.

    16

    Серветки марлеві медичні стерильні

    2 уп.

    Категорія: Кабінет інформатики | Додав: SvetlanaCh (20.08.2018)
    Переглядів: 267 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7