ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » Музичне мистецтво » Оцінювання навчальних досягнень музичне мистецтво

    Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва
    19.01.2023, 14:53

    КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

    З ДИСЦИПЛИН ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

    Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної культури учнів, і передбачає:

    • формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури;
    • розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;
    • формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної мови різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх творів;
    • розширення естетичного досвіду, умінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.

    Об'єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін учнями мають стати:

    • здатність учнів сприймати, розуміти й відтворювати твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне ставлення);
    • уміння й навички з практичної художньої діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності (застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових ситуаціях);
    • обізнаність у сфері мистецтв - елементарні знання та уявлення про мистецтво, його основні види та жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика);
    • загальна естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.

     

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

     

    І. Початковий

    1

    Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності

    2

    Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні

    3

    Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом

     

    ІІ. Середній

    4

    Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне

    5

    Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий

    6

    Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику

     

    ІІІ. Достатній

    7

    Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня

    8

    Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ

    9

    Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал

     

    ІV. Високий

    10

    Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти самостійно

    11

    Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності

    12

    Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності

    Слухання музики

     

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

     

    І. Початковий

    1

    Відповідь не дано ні на один з пунктів аналізу музичного твору, відмова від відповіді.

    2

    Здобувач освіти володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів.

    3

     Словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом.

     

    ІІ. Середній

    4

    Відповідь виявляє незнання і нерозуміння навчального матеріалу.

    5

     Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий.

    6

      Не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику .

     

    ІІІ. Достатній

    7

    Відповідь правильна, але неповна.

    Непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня.

    8

    Розпізнавання музичних жанрів, засобів музичної виразності, елементів будови музичної мови, музичних форм виконані самостійно, але з 1-2 навідними питаннями

    9

    Виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування .

     

    ІV. Високий

    10

     Має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях.  Указані неточності може виправляти самостійно.

    11

    Дано правильну і повну відповідь, яка містить характеристику змісту музичного твору, засобів музичної виразності, відповідь самостійна.

    12

    Любить, розуміє музику. Уважний і активно бере участь в обговоренні музичних творів, має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності.

     

    Вокально - хорова робота

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

     

    І. Початковий

    1

    Виконання фальшиве (мелодія, ритм).

    2

    Незнання тексту,нечисте, фальшиве інтонування.

    3

     Знає незначну частину музичного тематичного матеріалу.

     

    ІІ. Середній

    4

    Учень (учениця) здатний  виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів.

    5

    Допускаються окремі неточності у виконанні мелодії та тексту пісні.

    6

    Є ритмічні неточності, спів невиразний.

     

    ІІІ. Достатній

    7

    Знання мелодійної лінії і тексту пісні.

    8

    В основному чисте інтонування, ритмічно правильне.

    9

    Спів недостатньо виразний.

     

    ІV. Високий

    10

    Знання мелодійної лінії і тексту пісні.

    11

    Чисте інтонування, ритмічно точне виконання.

    12

    Виразність, емоційність під час виконаня пісні.
    Знання мелодійної лінії і тексту пісні, чисте інтонування і ритмічно точне виконання.

     

    Музична термінологія

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва

     

    І. Початковий

    1

    Незнання термінів і понять.

    2

    Учень (учениця) володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні.

    3

    Відсутність навичок використання термінів і поніть на практиці.

     

    ІІ. Середній

    4

     Застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне.

    5

    Виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий

    6

    Слабке (фрагментарне) знання термінів і понять, невміння використовувати їх на практиці.

     

    ІІІ. Достатній

    7

    Неточність у формулюваннях термінів і понять.

    8

     Недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ.

    9

    Неточність у формулюваннях термінів і понять, вміння частково застосовувати їх на практиці.

     

    ІV. Високий

    10

     Аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, . Указані неточності може виправляти самостійно.

    11

    Учень (учениця) демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності.

    12

    Тверді знання термінів і понять, вміння застосовувати ці значення на практиці.


    Усна відповідь

    1,2,3,- допускає грубі помилки у відповіді, не розуміє суть поставленого питання .

    4.5,6,- слабо справляється з поставленим питанням, допускає неточності у викладі вивченого матеріалу.

    7,8.9,- повністю опанував програмовий матеріал, але при викладі його допускає неточності другорядного характеру;

     

    10,11,12,- правильно викладає вивчений матеріал; аналізує твори музики, виділяє особливості образної мови, розуміє єдність художньо-образних почав мистецтв і їх соціальну роль;





     

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

    Початковий

    1

    Учень (учениця) сприймає музичні твори фрагментарно, виявляючи низький рівень емоційності; відсутня мотивація до пізнання навколишнього світу,  мистецтва; незначний обсяг понятійного апарату не дозволяє  характеризувати художні образи; демонструє слабо сформоване художньообразне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності. Потребує постійної практичної і теоретичної допомоги вчителя.

    2

    Учень (учениця) виявляє вибіркову емоційність та слабо сформовані навички сприймання музичних творів, слабку мотивацію щодо їх пізнання; володіє незначною частиною тематичного матеріалу, виявляє певні практичні вміння та навички, але майже не володіє спеціальною музичною термінологією; словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні. Потребує постійної практичної і теоретичної допомоги вчителя.

    3

    Учень (учениця) виявляє інтерес до пізнання музичних явищ періодично, хоча здатний емоційно сприймати музичні твори з конкретним образнохудожнім змістом; знає незначну частину тематичного матеріалу; позитивно реагує на власну  практичну діяльність, але у висловленні вражень послуговується обмеженим понятійним запасом; потребує практичної допомоги вчителя. 

    Середній

    4

    Учень (учениця) здатний емоційно сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, має позитивну мотивацію щодо власної практичної діяльності, але не завжди усвідомлює художньообразний зміст музичних творів; застосування знань та спеціальної музичної термінології задовільне; потребує практичної допомоги вчителя.

    5

    Учень (учениця) виявляє інтерес та емоційність сприймання музичних творів, виявляє позитивну мотивацію щодо власної практичної діяльності; частково володіє навичками й уміннями, що дає змогу характеризувати окремі музичні твори з конкретною програмною основою; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори непрограмного змісту; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології. Потребує періодичної практичної та теоретичної допомоги вчителя.

    6

    Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, має позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної діяльності, хоча не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику 

    Достатній

    7

    Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати та виконувати музичні твори, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної діяльності; володіє певним термінологічним запасом, але у викладенні думок і вражень припускається термінологічних помилок; обізнаний у найважливішому тематичному музичному матеріалі, але знання нестійкі; частково застосовує в практичній діяльності набуті знання та вміння, виявляючи прагнення самостійності.

    8

    Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і виконувати музичні твори, позитивну мотивацію щодо пізнання та інтерпретації мистецьких явищ, але має стандартне мислення, не завжди самостійний у висновках; вміння оперувати музичною термінологією при аналізі музичних явищ розвинені недостатньо. У практичній діяльності прагне самостійно застосовувати набуті знання та вміння, хоча потребує консультації вчителя.

    9

    Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та їх зв’язку з життям, достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної термінології; у практичній діяльності прагне самостійно застосовувати власний досвід, набуті знання та вміння.

    Високий

    10

    Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів, стійку позитивну мотивацію щодо пізнання життєвих та мистецьких явищ, має міцні знання програмового матеріалу, уміє обґрунтувати свою думку, але може допускати несуттєві неточності у використанні спеціальної термінології в аналізі музичних творів; відчуває деякі труднощі у виконанні музичного твору, але прагне самостійно виправляти неточності.

    Високий

    11

    Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів та їх зв’язку з життєвими явищами, позитивну мотивацію щодо пізнання та виконання музики; володіє тематичним матеріалом у межах програми, демонструє  вміння оперувати спеціальною термінологією в інтерпретації творів, асоціювати їх з творами інших мистецтв, виявляє здатність самостійно застосовувати здобуті знання на уроках та у позаурочний час.

    12

    Учень (учениця) володіє стійкою позитивною мотивацією щодо пізнання музичних явищ, встановлення їх зв’язку з життєвими явищами та творами інших мистецтв; має ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; вільно оперує спеціальною термінологією; виявляє нестандартність художньообразного мислення, самостійно використовує набуті знання та вміння в музичній діяльності на уроках та у позаурочний час.

    Категорія: Оцінювання навчальних досягнень музичне мистецтво | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 89 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Музичне мистецтво [233]
    1 клас Співаємо [300]
    2 клас Музичне мистецтво [193]
    2 клас Співаємо [284]
    3 клас Музичне мистецтво [195]
    3 клас Співаємо [276]
    4 клас Музичне мистецтво [310]
    4 клас Співаємо [288]
    5 клас Музичне мистецтво [406]
    5 клас Співаємо [220]
    6 клас Музичне мистецтво [379]
    6 клас Співаємо [167]
    7 клас Музичне мистецтво [333]
    7 клас Співаємо [167]
    Розспівки [59]
    Ритми / Шумові оркестри [124]
    Дихальні вправи [1]
    Музична грамота [61]
    Казки, вірші, оповідання, мультфільми [7]
    Фізкультхвилинки та ритмічні вправи [77]
    Рефлексія [5]
    Співаємо [198]
    Музична скринька [190]
    Цікаве про музику [129]
    Музичні інструменти [127]
    Композитори / Музиканти / Співаки [113]
    Танець / Балет [47]
    Україна - моя Батьківщина! [52]
    1 вересня - День знань [46]
    Школа / День вчителя [100]
    Козаки [6]
    Новий рік [120]
    Майбутнім першокласникам [11]
    Мама, 8 Березня [38]
    Масляна [6]
    Прощавай, початкова школо! [27]
    Методична скринька [28]
    Види музичної діяльності на уроках музики [7]
    Тести / Загадки / Вікторини [34]
    Оцінювання навчальних досягнень музичне мистецтво [3]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7